Suceava: Elevii şi profesorii „fură“ din metodele de studiu europene

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Suceava: Elevii şi profesorii „fură“ din metodele de studiu europene
Suceava: Elevii şi profesorii „fură“ din metodele de studiu europene

Mai multe şcoli din Suceava încep să studieze pe internet învăţământul din UE

Sute de dascăli şi şcolari din judeţ vor intra în reţele educaţionale menite să îmbunătăţească rezultatele la învăţătură.

 Elevii şi profesorii suceveni vor avea în curând acces în mod direct la metodele de studiu şi de predare practicate în ţări din Uniunea Europeană. Specialiştii Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) coordonează un proiect care presupune integrarea mai multor şcoli şi licee din Suceava în reţeaua educaţională „European Schoolnet“.

Practic, prin intermediul internetului, cei implicaţi în procesul de învăţământ local vor intra în contact cu omologii lor din şcolile europene şi vor schimba idei de predare sau vor realiza împreună proiecte şcolare. Un program similar, intitulat „myEUROPE“, va fi implementat tot prin intermediul IŞJ şi presupune familiarizarea elevilor şi a studenţilor cu noul concept de „dialog intercultural“.

„Şcoală pe roţi“ pentru elevii din mediul rural

Cadrele didactice care au iniţiat proiectul vor susţine până la sfârşitul anului câteva sesiuni de informare despre principiul acestei reţele educaţionale la Colegiul Naţional „Petru Rareş“ şi la Colegiul Tehnic „Laţcu Vodă“ din Siret. Sistemul de învăţământ sucevean este analizat de astăzi, timp de o săptămână, de 15 profesori englezi din regiunea Southend.

Dascălii britanici vor vizita mai multe şcoli din municipiu, dar şi universitatea, şi vor discuta cu omologii lor locali despre cum poate fi stimulată creativitatea elevilor şi a studenţilor pentru îmbunătăţirea rezultatelor şcolare. „Profesorii englezi vor participa, în principal, la orele de muzică şi la cele de arte plastice. Îi vom familiariza, în acelaşi timp, cu tradiţiile creaţiei artistice ale elevilor români şi vor vizita instituţii din judeţul Suceava care încurajează creativitatea elevilor“, a precizat Petru Carcalete, şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean. Tot ca un efort de modernizare a sistemului de predare, profesorii şi elevii de la Colegiul Naţional „Petru Rareş“ din Suceava s-au constituit într-o „Şcoală pe roţi“ şi au mers recent la şcolile din localităţile Bosanci şi Dolhasca unde i-au implicat pe dascăli şi şcolari în proiecte interactive.

„A fost prima acţiune organizată în cadrul Clubului de voluntariat al colegiului, iniţiat de profesorul de engleză Dana Postolache. «Şcoala pe roţi» este formată din 12 profesori şi cinci elevi“, a spus Daniela Dungeanu, directorul colegiului. Instituţia doreşte să continue această iniţiativă, deplasând „Şcoala pe roţi“ şi spre alte regiuni ale judeţului. „Vom conlucra cu Palatul Copiilor şi Fundaţia «Cygnus» din Suceava, care derulează acţiuni similare“, a mai declarat Daniela Dungeanu.

Educaţie despre energie

Un alt proiect european în care se vor implica şcolile din judeţ este „FuturEnergia“. Acest program se adresează tot tinerilor şi are ca scop promovarea educaţiei în materie de energie în şcoli. Programul „FuturEnergia“ încurajează diferitele proiecte realizate de către elevi. „De exemplu, li se cere şcolarilor să conceapă o casă care să consume cât mai puţină energie. Cele mai bune proiecte vor fi premiate şi popularizate pe site-ul programului“, au explicat iniţiatorii programului.

Suceava

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite