Slobozia: Primarii ialomițeni vor să profite de pe urma modernizării podurilor de la Cernavodă și Fetești și pregătesc taxe usturătoare pentru mașinile de mare tonaj

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Din 10 ianuarie, DN22C, Cernavodă-Constanța, va fi închis în zona Cernavodă, iar din 15 ianuarie încep lucrările şi pe podul Giurgeni. Şoferii care vor să ajungă la mare vor avea nevoie de mai mult timp şi de nervi de oţel. Primarii ialomițeni se pregătesc să instituie taxe usturătoare pentru mașinile de mare tonaj, sperând să atragă astfel cât mai multe fonduri la bugetul local.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR)a anunţat că de săptămâna viitoare încep lucrările de reabilitare a podului şi a viaductelor peste canalul navigabil Cernavodă. Prin urmare, circulaţia pe DN22C va fi întrerupă vreme de un an.

Ocolire pe la Slobozia

Variantele propuse de CNADNR pentru devierea traficului greu implică folosirea drumurilor ce străbat judeţul Ialomiţa, cu precădere DN2A, Urziceni-Constanța. Şoferii care conduc autoturisme pot merge pe Autostradă până la Cernavodă, unde vor ieşi pe Drumul Judeţean 223C, vor traversa municipiul Cernvodă şi vor ieşi în DN22C, drum care îi va conduce până la Constanţa. „Deja s-au montat marcaje pe Autostradă pentru ca şoferii să nu meargă degeaba până la Cernavodă. Noi vom fi solicitaţi mai mult iarna, pentru că va trebui să intervenim cu mai multe utilaje“, spune Mitel Grecu, directorul Secţiei de Drumuri Naţionale din Ialomiţa.

Închis și la Giurgeni
După ce şoferii vor avea de ocolit zeci de kilometri pentru a ajunge la malul mării, nici ruta alternativă nu le oferă siguranţă, pentru că şi podul de la Giurgeni va intra în reabilitare, la numai cinci zile distanță. Şeful Serviciului Rutier din Ialomiţa, comisarul Sorin Goagă, avertizează că traficul va fi unul infernal. „Noi ştim că pe 15 ianuarie vor începe lucrările şi la Giurgeni şi, probabil, se va circula pe o singură bandă. Vom avea mult de lucru la fluidizarea traficului“, spune şeful rutieriştilor ialomiţeni. Urmarea: Poliţia Rutieră va fi suprasolicitată în această perioadă, iar cei 45 de poliţişti din judeţ vor face față cu greu maşinilor care vor tranzita judeţul.

În aşteptarea clienţilor

Dacă pentru unii devierea traficului greu înseamnă nervi întinşi la maxim, alţii sunt încântaţi şi vor ca lucrările de amenajare a podurilor dunărene să dureze cât mai mult. Evident, cei care se bucură sunt cei care şi-au amenajat moteluri şi restaurante de-a lungul Drumului Naţional 2A, Bucureşti-Constanţa. „Este cert că foarte mulţi dintre şoferi vor opri la noi. Anul trecut, nu am stat prea bine cu încasările, dar acum, dacă traficul va fi mai intens pe zona noastră, cu siguranţă vom avea parte de mai mulţi clienţi“, spune Mirela Ion, administratorul unuia dintre cele mai cunoscute popasuri amenajate pe şoseaua veche care duce către litoral. Pentru un meniu fix, care cuprinde trei feluri de mâncare, preţurile variază între 10 şi 15 lei. Cei care vor să se şi odihnească pe timp de noapte trebuie să mai plătească în plus între 30 şi 50 de lei.

Comerțul la stradă ar putea rămâne la aceleași cote, fără a aduce pentru micii negustori profituri mai mari. „Pe noi, nu ne ajută cu nimic, pentru că ei oricum nu opresc să cumpere de la negustorii noştri din cauza fluxului prea mare de maşini“, spune Bănică Postole, viceprimar al comunei Giurgeni.

Primarii, puși pe profit

În zona de vest a județului Ialomița, între municipiile Slobozia și Urziceni, se află cele mai multe localități care sunt tranzitate de Drumul Național 2A, 10 la număr, întinse pe o lungime de 60 de kilometri. La auzul veștii că traficul greu va fi deviat pe DN 2A, drum care tranzitează și municipiul Urziceni, primarul localității, Constantin Sava, a pregătit o „surpriză“ pentru tiriști și camionagii. „Voi propune și aproba o taxă în valoare de 1.500 de lei pentru fiecare mașină de peste 7,5 tone, care tranzitează Urziceniul. Păi cum, după ce că o să-mi facă praf șoselele, să mă lase cu ochii în soare?! Cu banii de pe taxă, voi repara ce strică ei“, spune Constantin Sava, primarul municipiului Urziceni.

Și la Țăndărei, edilul din localitate, Vasile Sava, vrea să profite la maximum. „Traficul intens va crea foarte multe probleme, poluare, zgomot şi deteriorarea carosabilului. Intenţionăm să introducem o taxă de drum, astfel încât să putem repara şoselele care vor fi distruse. Mai mult, am putea amenaja chiar şi o parcare cu plată pentru şoferii care tranzitează Ţăndăreiul. Totodată, am putea concesiona şi terenuri pentru micii întreprinzatori care intenţionează să deschidă magazine în zonele din oraş unde traficul este intens“, spune și Vasile Sava.

image
image
image
image

„Vorbe goale“

Noile restricții de circulație în zona podurilor dunărene, care vor intra în modernizare timp de un an, nu par să-i incomodeze pe transportatori. De asemenea, nici taxele pe care unii primari vor să le aplice pentru mașinile care depășesc 7,5 tone nu îi sperie pe reprezentanții transporturilor rutiere. Dimpotrivă. „Astea sunt vorbe aruncate ca să iasă în evidență unii primari. Au mai încercat același lucru și cei de la Timișoara, acum vreo doi ani, și le-am demontat hotărârile. Este un drum european, iar primarii nu au nicio putere acolo“, spune Augustin Hagiu, președintele Federației Operatorilor Români de Transport din România.

Locuințele și monumentele, în pericol

Din cauza numărului mare de camioane care vor străbate arterele judeţului, casele riverane vor avea de suferit. „Toate casele riverane Drumului Naţional şi, mai ales casa, memorială Ionel Perlea va avea de suferit. Oamenii nu au ce face, pentru că nimeni nu îi va despăgubi“, spune resemnat Lilian Badea, primarul comunei Ograda.

Probleme vor fi și în comuna Andrășești, acolo unde se află o școală veche, declarată monument istoric. „Noi avem școala veche cu probleme, iar acum, cu redirecționarea traficului greu pe DN2A, sunt sigur că acestea se vor acutiza. Mulți au case pe marginea drumului național și de multe ori, când trece un TIR prin zonă, casele se zgâlțăie. Degeaba renovează casa în timpul verii, că, la câteva luni, fisurile reapar în pereți“, spune Ionel Ușurelu, primarul comunei Andrășești.

La câțiva kilometri distanță, în comuna Ciochina, străbătută și ea de DN2A, comunitatea locală privește, speriată, decizia de deviere a traficului greu. „Degeaba au mai lățit Drumul Național 2A, pentru că, din cauza tonajului, șoseaua se va face praf în câteva luni. Nu mai zic de fisurile care apar în pereții caselor, de la trepidații. Vom încerca să înștiințăm autoritățile județene să găsească o soluție de filtrare a traficului greu, între anumite segmente orare“, spune Vasile Câmpulungeanu, primarul comunei Ciochina.

image
image

Primarul de la Bucu, Ion Drăgușin, spune că nu tonajul ar fi problema, ci viteza cu care circulă camioanele prin sat. „Dom’le, tiriştii ăştia nu respectă niciodată limita de viteză şi pun în pericol mai ales copiii care merg la şcoală sau la grădiniţă“, spune Ion Drăguşin, în timp ce se plânge de starea proastă a drumurilor, care va fi accentuată şi mai tare de această deviere a traficului.

Probleme vor fi și la Slobozia, cu precădere în zona cartierului Bora. „Dacă Ministerul Transporturilor aproba ca şoseaua dintre Drajna şi Slobozia să fie făcută pe patru benzi, acum nu mai era nicio problemă. Se circula lejer, chiar şi cu această deviere. Acum, sunt convins că se va merge bară la bară, iar în ceea ce priveşte casele, într-adevăr, vor fi afectate cele de la intrarea în Bora“, spune viceprimarul orașului, Valentin Băcanu.

Rute alternative pentru traficul greu:
Ruta1:  Bucureşti - DN 2 - Urziceni - DN 2A - Giurgeni - Constanţa - 270 km;
Ruta 2: Bucureşti - A2 - Drajna - DN 21 - Slobozia - DN 2A - Giurgeni-Constanţa - 250 km;
Ruta 3: Bucureşti- Feteşti (A2) - Gura Ialomiţei (3B) - Constanţa (2A)


image
Slobozia



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite