Slatina: Un profesor oltean propune ministerului obligarea cadrelor didactice să implice elevii şi în alte activităţi decât cele de la clasă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Propunerea profesorului bălşean vizează portofoliul educaţional al elevului, cu o mare importanţă la admiterea la liceu. Aceasta a fost făcută ieri la Slatina, la lansarea campaniei naţionale de informare „În educaţie, tu faci legea de nota 10 (zece)”, ocazie cu care s-a lansat şi dezbaterea publică pentru definitivarea celor 104 metodologii şi regulamente de aplicare a noii Legi a Educaţiei.

image

Numeroşi profesori din judeţ au participat ieri la evenimentul lansării dezbaterii

Profesorul de fizică Marian Anghel, de la Liceul Teoretic Balş, a propus ieri la Slatina directorului din Ministerul Educaţiei Marius Bălaşa introducerea unui cadru legal prin care cadrele didactice să fie obligate „să-i confere elevului un portofoliu sănătos, cu care să fie competitiv”. Marian Anghel face parte din cele 40 de cadre didactice oltene care au contribuit la realizarea metodologiillor şi regulamentelor de aplicare a noii Legi a Educaţiei, propunerea sa fiind prima făcută la Slatina în cadrul dezbaterii publice pentru definitivarea legislaţiei secundare a învăţământului, dezbatere ce se va desfăşura la nivel naţional timp de şapte luni de zile. „Aş dori să supun dezbaterii o propunere ce vizează portofoliul elevului, cu o mare pondere la admiterea la liceu. Acesta face ca elevul să fie transformat într-un individ care trebuie să se ocupe permanent de întocmirea acestui portofoliu. Unii elevi pot fi avantajaţi datorită aptitudinilor, alţii dezavantajaţi. Aşa că eu cred că ar trebui să existe un cadru legal care să oblige profesorul să implice elevul şi în alte activităţi decât cele de la clasă- pregătiri suplimentare, concursuri şcolare, etc.”, a declarat Anghel.
Răspunsul directorului ministerial Bălaşa a arătat că portofoliul va fi o carte de identitate a elevului: „La acest moment, ministerul depune două proiecte pentru portofoliul educaţional. Încă nu s-a stabilit cât din cei 70% îl reprezintă portofoliul. Dar se legea prevede că el face diferenţierea la admitere. Acest portofoliu cuprinde mai multe aspecte legate de copil, certifică faptul că el are mai multe abilităţi”.

Importanţa portofoliului

Potrivit noii legi, admiterea la liceu se realizează astfel:
- în cazul în care numărul de candidaţi nu depăşeşte numărul de locuri oferite de liceu, admiterea se va realiza pe baza portofoliului educaţional al elevului;
- în cazul în care numărul de candidaţi este mai mare decât locurile, se ia în calcul în proproţie de 70% portofoliul, media de absolvire a învăţământului obligatoriu şi media probelor de la evaluarea naţională de la sfârşitul clasei a IX-a. Restul de 30% este reprezentat de nota obţinută la proba de admitere stabilită de liceu.
- în cazul mediilor egale, diferenţierea se face pe baza portofoliului educaţional al elevului.

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite