Slatina:Florin Jianu reprezintă tinerii întreprinzători

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Slatina:Florin Jianu reprezintă tinerii întreprinzători
Slatina:Florin Jianu reprezintă tinerii întreprinzători

A lucrat în cadrul Preşedinţiei României şi ideile sale sunt cunoscute în capitală. Este însă legat de Slatina, unde se află părinţii săi şi proiectul său de suflet, Centrul Europroject.

După terminarea facultăţii a lucrat în cadrul Preşedenţiei României ca şi coordonator programe teritoriu. Lipsa unor modele de afaceri pentru tineri l-a îndemnat să deschidă o organizaţie care să-i sprijine pe aceştia. „Am simţit lipsa unor modele de afaceri pe care aş fi dorit să le urmez, neexistând nici organizaţii prin intermediul cărora să găsesc anumite informaţii legate de domeniul în care activez. Astfel m-am gândit ca, prin activitatea mea, să sprijin tinerii întreprinzători, mai ales pe cei aflaţi la început de drum“, îşi aminteşte Florin Jianu, preşedintele Patronatului Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR). Aşa a luat naştere Centrul de Consultanţă şi Management al Proiectelor Europroject. Şi-a început afacerea într-o cămăruţă unde le preda tinerilor lecţii despre cum să fie buni manageri, şi a avut succes. Acum, Florin este mulţumit de rezultatele pe care le-au avut şi le au în continuare proiectele sale. „Am înfiinţat această organizaţie care vrea să dezvolte abilităţile practice ale tinerilor în diverse domenii cum ar fi managementul proiectelor sau comunicare. Tinerii învaţă să fie buni manageri. Dacă au un fond bun, abilităţile se exersează, dar contează foarte experienţa practică din şcoală şi norocul unui model“, mărturiseşte Florin.

Apără şi promovează interesele tinerilor întreprinzători

În anul 2007 a fost numit preşedintele singurei organizaţii care se adresează tinerilor întreprinzători şi le reprezintă interesele. „Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România s-a născut ca urmare a nevoilor cu care se confruntă tinerii întreprinzători. Întreaga noastră activitate este bazată pe susţinerea, apărarea, promovarea şi reprezentarea intereselor profesionale, economice şi sociale ale tinerilor întreprinzători“, povesteşte Florin. Sfatul său pentru tinerii întreprinzători este să fie curajoşi, mobili şi să studieze constant.  Florin este şi vicepreşedintele Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).



„CNIPMMR este o organizaţie reprezentativă la nivel naţional pentru IMM-uri, care apără şi promovează interesele IMM-urilor private la nivel local, naţional şi internaţional. Ca şi activitate încerc să promovez programe şi propuneri pentru ministerul de resort al IMM-urilor, programe cu impact asupra tinerilor întreprinzători“, spune Florin.

Profil
NĂSCUT
•• 30 decembrie 1976, Craiova
STUDII
•• Facultatea de Matematică în cadrul Universităţii Bucureşti, masterat în managementul proiectelor europene
EXPERIENŢĂ
•• Din 2007 este preşedinte al Patronatului Tinerilor Întreprinzători din România şi vicepreşedinte al Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România
FAMILIE
•• Necăsătorit

Ce-i place
•• „Mă bucur că românii au o spiritualitate dezvoltată şi o bunătate nativă. În timpul liber iubesc să citesc teatru, beletristică şi cărţi tehnice legate de management. Îmi place foarte mult şi sportul, am jucat baschet de performanţă, iar acum joc fotbal şi tenis de câmp când am timp“.

Ce nu-i place
•• „Două lucruri nu-mi plac: nu-mi place faptul că tinerii politicieni capătă repede deprinderile politicienilor cu mai multă experienţă şi lipsa de curaj şi iniţiativă a tinerilor. Am sesizat şi o lipsă a modelului autentic în România, care nu-mi place. Urăsc ipocrizia şi compromisul“.

Întrebări şi răspunsuri
•• Ce afacere merge pe timp de criză?
F.J.: Cred că toate afacerile merg pe timp de criză însă aici intervine abilitatea managerului de a o menţine. Managerul trebuie să fie foarte atent cu costurile, trebuie să-şi negocieze foarte bine contractele cu furnizorii şi cu clienţii şi să fie inovator.

•• Sunt tinerii interesaţi să-şi deschidă afaceri, şi dacă da ce afaceri se află în topul preferinţelor lor?
F.J.: Da, tinerii sunt foarte interesaţi să-şi deschidă afaceri, numai că mediul crizei nu încurajează. Cele mai răspândite sunt afacerile cu o investiţie iniţială mică şi cu un grad de inovare destul de ridicat, cum ar fi în domeniul serviciilor, IT, publicitate, consultanţă.

Slatina

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite