Slatina: Ionel Barbu luptă pentru interesele dascălilor olteni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Slatina: Ionel Barbu luptă pentru interesele dascălilor olteni
Slatina: Ionel Barbu luptă pentru interesele dascălilor olteni

De un sfert de secol practică meseria de dascăl, iar de 20 de ani apără interesele profesorilor olteni. A fost ales pentru a patra oară preşedinte al Sindicatului Învăţământului Preuniversitar (SIP) Olt.

Din primii ani de şcoală a fost atras de meseria de dascăl. Profesionalismul fostei sale profesoare l-a făcut să îndrăgească munca la catedră. În timpul liceului a început să-i placă chimia, ulterior dorindu-şi să devină chimist. „Profesia de dascăl mi-a plăcut încă din timpul gimnaziului apreciind şi admirând profesionalismul fostei mele profesoare Maria Oprea. Ulterior, în liceu fiind absolvent al unui liceu de prestigiu, în timpul căruia am obţinut rezultate deosebite la olimpiadele de chimie, mi-am dorit să devin chimist“, îşi aminteşte Ionel Barbu, preşedintele SIP Olt. În curând se împlinesc 25 de ani de la prima lecţie de chimie sau fizică predată elevilor. „La 1 septembrie împlinesc 25 de ani de activitate didactică, fiind repartizat guvernamental în urma absolvirii facultăţii la Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 3 din Slatina. În prezent sunt profesor titular la Şcoala cu clasele I-VIII Eugen Ionescu din Slatina, cu completare la Şcoala Nr. 3“, povesteşte Ionel Barbu.

Nu are sâmbete şi duminici libere

Cunoscând problemele din învăţământ, în anul 1990 a început să lupte pentru drepturile dascălilor. La început i-a reprezentat numai pe profesorii de la Şcoala Nr. 3, însă acum este preşedinte al SIP Olt.
„În perioada 1990-1996 am fost lider al organizaţiei de sindicat de la nivelul Şcolii Nr. 3 din Slatina şi simultan am fost secretar executiv al Sindicatului Învăţământului Preuniversitar (SIP) Olt. Din 1996 până în prezent am fost preşedinte al SIP Olt“, mărturiseşte liderul de sindicat. Deşi are un program de lucru fără sâmbete şi duminici libere nu se plânge. Ştie că a fost ales de oameni şi trebuie să le reprezinte interesele. „Atunci când îţi doreşti să-ţi ajuţi semenii şi mai ales colegii care te-au investit într-o astfel de funcţie nici un efort nu este prea greu“, spune Ionel Barbu. Are o meserie grea şi nu reuşeşte de fiecare dată să-i mulţumească pe toţi cei care l-au ales. Însă nu s-a confruntat cu probleme deosebite din această cauză. „Ideal ar fi ca pentru toţi membrii de sindicat să găseşti soluţii la orice doleanţă. Majoritatea membrilor de sindicat sunt intelectuali, absolvenţi ai unor forme de învăţământ superior şi au posibilitatea să înţeleagă că nu toate solicitările lot pot fii soluţionate aşa cum şi-ar dori dânşii“, spune liderul de sindicat. În urmă cu câteva luni a fost ales pentru a patra oară preşedinte al SIP Olt. „Nu pot să spun decât că de fiecare dată am fost ales cu unanimitate de voturi. Cred că mai bine ar fi să-i întrebaţi pe cei care mi-au acordat votul şi încrederea că le voi apăra în mod onest drepturile“, încheie sindicalistul.

Profil
NĂSCUT. 9 martie 1959, comuna Sâmbureşti, judeţul Olt
STUDII. Facultatea de Chimie, specializarea Fizică-Chimie din cadrul Universităţii Bucureşti
FAMILIE. Căsătorit, are un băiat

Ce-i place
•• „Îmi place să călătoresc şi în mod deosebit să vizitez obiectivele istorice, din păcate însă timpul nu este de ajuns. La oameni apreciez sinceritatea, inteligenţa, bunul gust şi solidaritatea“.

Ce nu-i place
•• „Urăsc să-mi pierd timpul în mod inutil. Nu-mi place minciuna, prostia şi lipsa de solidaritate umană“.

Întrebări şi răspunsuri

•• Este greu să fii dascăl în ziua de azi?
I.B.: Este foarte greu să fi dascăl astăzi ţinând cont de statutul material care în mod inevitabil îl influenţează şi pe cel social. Din punct de vedere al profesorului pot spune că profesia de dascăl este una nobilă. Cred că nu orice absolvent al unei unităţi de învăţământ superior poate fi un dascăl bun dacă nu are capacitatea nativă de a transmite cât mai mult din ceea ce ştie.

•• Este chimia o disciplină dificilă?
I.B.: Chiar dacă foarte mulţi consideră chimia ca fiind o limbă străină, în realitate nu este decât o ştiinţă aplicată unde experimentul ar trebui să ocupe un loc central în cadrul actului educaţional. În timpul carierei am avut foarte mulţi elevi care au obţinut rezultate deosebite la diferitele faze ale olimpiadei de chimie.

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite