Calvarul şoferilor care circulă pe DN 7 – Valea Oltului continuă până la sfârşitul anului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Valea Oltului - DN 7 / E 81, porţiunea dinspre Sibiu Foto CNAIR
Valea Oltului - DN 7 / E 81, porţiunea dinspre Sibiu Foto CNAIR

Nervii şoferilor care tranzitează Valea Oltului vor rămâne întinşi la maximum, luni bune încă, din cauza lucrărilor de consolidare a DN 7 / E 81, demarate în luna iunie a acestui an, la intrarea în Defileul Oltului, în zona Boiţa – Sibiu.

Lucrările de pe Valea Oltului au drept scop principal crearea unei legături între DN 7 / E 81 şi Autostrada A1 Sibiu – Piteşti. Lucrările, între kilometrii 246 + 500 şi 251 + 025, cu o valoare maximă de 27 de milioane de lei şi o garanţie de trei ani ani, prevăd reparaţii la podul peste pârâul Valea Mare, consolidarea albiei râului Olt, pentru stoparea fenomenului de eroziune a malului drept, amenajarea a 15 din cele 20 de curbe pentru viteză de 60 km/h şi consolidarea versanţilor ce prezintă blocuri de piatră instabile. Ultima reabilitare a acestui sector de drum a avut loc în 1997.

GALERIE FOTO TRAFICUL DE COŞMAR DE PE VALEA OLTULUI CAUZAT DE LUCRĂRI LA CAROSABILUL DN7  

Pe ambele sensuri se circulă, din nou, semaforizat, cu restricţii de viteză, structura drumului fiind refăcută temporar. Zilnic, în zonă se creează cozi de maşini care se întind pe mai bine de zece kilometri pe sensul de mers, având în vedere că sunt câte două benzi pe sens.   

Purtătorul de cuvânt al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov, Robert Elekeş, a explicat pentru „Adevărul” cât va mai dura coşmarul şoferilor pe acest tronson de DN 7/ E 81 şi de ce nu se poate lucra doar noaptea sau pe mai multe şantiere concomitent.

Lucrări pe DN7 în zona Boiţa - Sibiu Foto DRDP Braşov

Lucrări pe DN 7 / E81 - Valea Oltului, în zona Boiţa - Sibiu Foto DRDP Braşov

Purtătorul de cuvânt al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov, Robert Elekes, a explicat pentru „Adevărul” cât va mai dura coşmarul şoferilor pe acest tronson de DN 7/ E 81 şi de ce nu se poate lucra doar noaptea sau pe mai multe şantiere concomitent.

Ce lucrări se execută pe DN 7, la Boiţa - Sibiu

„Nu pot să vă dau un procent al stadiului lucrărilor, fiind vorba de unele de lungă durată. Au început în luna iunie şi vor continua până la sfârşitul anului. Este vizat un sector de peste patru kilometri pe care se fac consolidări de-a lungul drumului, atât înspre Olt cât şi spre versantul muntos. Zona de acolo a fost deja în ultimii ani sub-spălată de apele Oltului şi este absolut necesar să facem nişte întăriri de mal, inclusiv ziduri de sprijin, reamenajarea malului. Se vor monta şi plase de protecţie, pe stânci. Se refac tot drenajul de apă şi vreo 30 şi ceva de podeţe şi se reabilitează un pod pe traseu... Sunt lucrări de amploare”, a explicat reprezentantul DRDP Braşov. 

Execuţia lucrărilor, redusă la jumătate

Potrivit studiului de fezabilitate al lucrărilor de reabilitare, execuţia lucrărilor era preconizată a se derula pe durata a 10 – 12 luni, dar, termenul a fost micşorat considerabil: „Noi am redus, de comun acord cu constructorul, Strabag, la şase luni, tocmai pentru a minimaliza cât mai mult impactul asupra traficului”, ne-a mai precizat purtătorul de cuvânt care a menţionat şi că această lucrare este amânată de vreo trei ani, tocmai din cauza traficului aglomerat. 

„Am ţinut cont şi de celelalte lucrări de pe Valea Oltului (precum viaductul de la intrare în Defileul Oltului, dinspre Vâlcea – n.red.). Şi noi am avut de pildă un covor asfaltic aşternut de la Boiţa până la intersecţia de la Veştem. În ziua în care s-a terminat lucrarea respectivă au început lucrările aici. S-au coordonat cele două lucrări, tocmai ca să nu se suprapună”.

Lucrări la carosabilul DN7 - Valea Oltului în zona Boiţa - Sibiu Foto CNAIR

Lucrări pe DN 7 / E81 - Valea Oltului, în zona Boiţa - Sibiu Foto CNAIR

„Nu avem voie să lucrăm decât pe un singur tronson”

Reprezentul DRDP Braşov a explicat şi de ce se lucrează pe câte o jumătate de cale, cu circulaţie pe un singur fir: „Se lucrează pe o singură secţiune, atât ne-a dat voie Poliţia. Noi, dacă am putea să punem cinci semafoare pe cinci zone şi să lucrăm în paralel, am termina în trei luni. Dar nu avem voie decât pe un singur tronson şi nici acela nu depăşeşte lungimea de 300 metri. E normal, pentru că mai apoi dacă semaforul este prea lung apar tot soiul de complicaţii”. Complicaţii sunt datorate traficului de pe Valea Oltului, care devine un adevărat coşmar în mod special când se produc accidente rutiere în zonă.

„Nu ne putem permite să nu lucrăm vara, este cea mai bună perioadă”

Reprezentantul DARDP Braşov a explicat şi de ce astfel de lucrări, precum cea de la DN 7 / E 81 – Valea Oltului se execută doar vara când se înregistrează cele mai mari valori de trafic: „Nu ne putem permite să nu lucrăm vara, pentru că este cea mai bună perioadă. Când să lucrezi, că peste două luni pe acolo deja e iarnă. Iarna nu pot să lucrez, primăvara am minivacanţa de Paşte şi pe cea de 1 Mai, e la fel! Cu atât mai mult cu cât vorbim despre o lucrare care nu durează câteva zile sau săptămâni, ci e de durată.”

Şicanare periculoasă pe Valea Oltului. Un cap tractor, la un pas să ajungă în Olt. Ce s-a întâmplat VIDEO

Ţara Loviştei, zona superbă scoasă din anonimat. Varianta de ocolire a Văii Oltului va fi asfaltată graţie autostrăzii FOTO VIDEO

Calvarul de pe Valea Oltului şi Dealul Negru continuă. Cozile disperării s-au mutat din Vâlcea în Sibiu FOTO

„Nu se poate lucra doar noaptea”

Cum participanţii la trafic s-au arătat deranjaţi de faptul că nu se lucrează pe timpul nopţii, ca la alte lucrări, Robert Elekes a menţionat: „Dacă am dărâmat un podeţ, care trebuie reconstruit, acolo rămâne groapă. Nu poate fi refăcut peste noapte, ca peste zi să se poată circula pe acolo. Oricum, nu se poate lucra doar noaptea. Asta mi-ar mai trebui - să am restricţii pe acolo, ca să se spună: a uite, nici măcar nu se lucrează, dar e semafor!”.

Lucrări la carosabilul DN7 - Valea Oltului în zona Boiţa - Sibiu Foto CNAIR

Lucrări pe DN 7 / E81 - Valea Oltului, în zona Boiţa - Sibiu Foto CNAIR

Finalizarea lucrărilor odată cu cea a primului lot al A1 Sibiu - Piteşti

Se doreşte finalizarea tronsonului înainte sau chiar odată cu lotul A1 Şelimbăr – Boiţa, dar drumarii nu pot oferi garanţii în acest sens: „Sperăm, nu ştim deocamdată nici când se va termina Sibiu – Boiţa. Şi noi şi constructorul preconizăm că se vor finaliza în luna decembrie şi ne-am dori ca tot atunci să fim gata şi noi”.

Coşmarul în trafic se mai domoleşte din toamnă

De asemenea, drumarii ne-au asigurat că traficul infernal din această vară se va finaliza în scurt timp: „Este bine de ştiut că, după ce va trece luna august - când noi înregistrăm cele mai mari valori de trafic peste tot în ţară, sigur va fi mai bine. Acum este cel mai rău, pentru că toată lumea este în vacanţă se întorc românii din străinătate... Traficul de pe drumurile naţionale este diferit faţă de cel din oraş, pentru că pe timpul verii, în cea mai mare parte din oraşe dispare, în timp ce pe drumurile naţionale / autostrăzi etc se înregistrează tocmai atunci cele mai mari valori”.   

   

Informaţii la zi despre stadiul lucrărilor pe DN 7 / E 81, în zona Boiţa – Sibiu se pot găsi pe pagina de Facebook a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), unde se postează aproape zilnic detalii. „Vreau să precizaţi neapărat că ne cerem scuze pentru disconfortul creat, însă finalizarea acestui proiect este vitală pentru asigurarea circulaţiei în condiţii de siguranţă pe conexiunea DN 7 cu secţiunea 1 a viitoarei Autostrăzi Sibiu – Piteşti. Este ceva necesar şi am luat toate măsurile posibile pentru a mai reduce impactul asupra traficului”, a mai menţionat purtătorul de cuvânt al DRDP Braşov, Robert Elekes, în final. 

Vă recomandăm să citiţi şi:

Ce au păţit doi şoferi care au circulat pe banda de urgenţă a două autostrăzi VIDEO

Imagini spectaculoase cu Autostrada Sibiu - Piteşti, surprinse din dronă. Ce au remarcat şoferii VIDEO

Metodele prin care 20 poliţişti rutieri din Sibiu luau mită de la şoferi. Sunt judecaţi pentru 191 infracţiuni

Sibiu



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite