Telefonia gratuită costă cinci lei lunar, la RCS&RDS. Zeci de reclamaţii depuse de sibieni la OPC

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Taxa de mentenanţă impusă de furnizorul de servicii de conumicaţii a strânit o serie de nemulţumiri în rândul clienţilor. Numai în ultima lună, peste 50 de abonaţi au reclamat la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului faptul că operatorul a inclus pe factură, fără o notificare prealabilă, taxa în valoare de cinci lei. 

Medieşeanca Alina Feşteu este doar una dintre miile abonaţii ai companiei RCS&RDS, care s-a trezit, luna trecută, cu taxa de „ mentenanţă, servicii, accesorii şi asociate“, pe factura de plată.

Femeia spune că nu este deranjată de taxa în sine, în valoare de cinci lei lunar, ci despre faptul că nu a fost anunţată în prealabil de introducerea acesteia. „ Pur şi simplu, m-am trezit cu această nouă taxă pe factură, fără să ştiu nimic despre ea. Nimeni nu ne-a dat nicio explicaţie, nu se menţionează absolut nicăieri pentru ce s-a introdus această nouă taxă“, a spus Alina Feşteu.

Acum, femeia aşteaptă un răspuns la sesizarea făcută către companie, dar şi la reclamaţia depusă la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului. „ Vreau să mi se dea măcar un răspuns. În primul rând, de la ei aştept să îşi ceară scuze pentru acest abuz, pentru că eu sunt un consumator care are dreptul de a fi informat, iar de la Protecţia Consumatorului să ia măsurile legale“, a completat medieşeanca.

„Taxa nu este legală“

Asaltaţi de numărul mare de reclamaţii, reprezentanţii Comisariatului pentru Protecţia Consumatorului au stabilit că noua taxă este una „introdusă în mod arbitrar şi abuziv“, care încalcă prevederile legale stabilite prin Ordonanţa 21, cu privire la drepturile consumatorului, la încheierea contractelor. „Numai în ultima lună, am primit peste 50 de astfel de reclamaţii, pe care o să le soluţionăm în perioada imediat următoare. În prezent, aşteptăm să sosească de la ANPC o adresă pe care o vom transmite operatorului economic, care prevede intrarea acestuia în legalitate, prin notificarea consumatorilor cu privire la noua taxă şi prin informarea clienţilor cu privire la dreptul de reziliere a contractelor, dacă nu sunt de acord cu taxa. Astfel de taxe pot fi percepute numai cu notificarea prealabilă a consumatorilor şi după obţinerea acordului din partea acestora “, a spus Ioan Băra, comisar şef al CJPC Sibiu.

„Serviciile de mentenanţă au fost subvenţionate de către companie, până luna trecută. Decizia de introducere a acestei taxe s-a luat la nivel naţional“, a spus Flavius Zidu, director local RCS&RDS.

Val de reclamaţii
De la începutul anului şi până în prezent, nu mai puţin de 713 persoane au înregistrat o reclamaţie la sediul CJPC Sibiu. Cele mai multe dintre acestea, respecitv 430, sunt legate de prestările de servicii.

Click pe imaginea de mai jos pentru ultimele noutăţi de la Sibiu:

image

 

Sibiu



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite