Sibiu: Studenţii sibieni îşi dezvoltă competenţe de autocunoaştere
0Totul se pentrece la Universitatea Lucian Blaga, în cadrul proiectului „Stagiile de practică – coordonate în dezvoltarea profesională a studenţilor”.
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu organizează în cadrul proiectului cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013, trainig-uri cu tema „Dezvoltare personală”. Mai exact studenţii grupului ţintă al acestui proiect, 164 de studenţi din anul II de studiu de la profilele Psihologie, Montanologie şi nu numai, participă în perioada din această lună şi până la finele anului în curs, la activităţi formative care au ca scop dezvoltarea personală. Pe parcursul zilelor de training, participanţii au posibilitatea de a identifica resursele personale necesare în dezvoltarea profesională şi de a dezvolta abilităţi de comunicare, de afirmare de sine, abilităţi de luare a deciziilor şi de gestionare optimă a emoţiilor şi a stresului. Centrul de Consiliere lansat în cadrul proiectului în 20 noiembrie a găzduit până în prezent patru traininguri de „Dezvoltare personală”, urmând ca în cursul lunii decembrie să mai fie organizate încă patru astfel de acţiuni. „În cadrul Centrului de Consiliere studenţii grupului ţintă vor avea parte de experienţe formative importante pentru dezvoltarea lor profesională, incluzând ca şi tematică „Instrumente si tehnici de promovare personală”, „Tehnici de căutare a unui loc de muncă”. Toate acestea vor facilita tranziţia studenţilor de la şcoală la viaţa activă, determinând o mai bună integrare pe piaţa muncii”, spune Grama Blanca, manager al acestui proiect. Aceasta mai spune că se urmăreşte şi tranziţia de la şcoală la viaţa activă şi studiul are ca obiectiv general creşterea adaptabilităţii pe piaţa forţei de muncă a tinerilor studenţi şi creşterea inserţiei profesionale a acestora şi ca obiective specifice.
Se cizelează studenţi
Proiectul presupune conform planului propus dezvoltarea competenţelor profesionale ale studenţilor prin adaptarea programelor de instruire practică la cerinţele specializării spre creşterea inserţiei profesionale, dar şi formarea competenţelor specifice ale tutorilor, ca persoane ce îndrumă practica şi contribuie la formarea profesională a studenţilor.
declaratie
„Urmărim şi dezvoltarea unui plan de carieră pentru studenţi prin activităţi de consiliere şi orientare profesional” – Grama Blanca, manager proiect.