Sibiu: Ministrul Educaţiei nu mai vrea tocilari în şcolile din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Daniel Funeriu a discutat despre viitoarea lege a educaţiei
Daniel Funeriu a discutat despre viitoarea lege a educaţiei

Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a avut, luni, o primă întâlnire cu inspectorii şcolari generali din ţară, de la preluarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, care s-a desfăşurat la Sibiu. Unul dintre cele mai importante puncte ale întâlnirii l-a constituit viitoarea lege a educaţiei, care va avea la bază şase puncte extrem de importante, potrivit ministrului. Proiectul de lege urmează a fi prezenta

CITIŢI ŞI:

Profesorii contestă la Primărie salariile primite în ianuarie şi ameninţă autorităţile cu Tribunalul

Şapte şcoli din oraş desfiinţate sau comasate, fără habarul profesorilor

Regele romilor Cioabă şi împăratul Iulian - cap de listă la facturi restante de 3.000.000 de lei la Apă Canal

„O programă bazată pe competenţe, nu pe toceală“

Unul dintre cele mai importante aspecte pe care ministrul Educaţiei vrea să îl introducă odată cu noua lege este modificarea programei şcolare, mult prea încărcată şi stufoasă, potrivit lui Funeriu.„Programa şcolară nu răspunde, în momentul de faţă, necesităţii de modernizare a învăţământului şi este o  programă mult prea stufoasă, mult prea încărcată. Le-am spus astăzi  inspectorilor că inechitatea în sistemul de învăţământ începe cu programa şcolară. Pentru că un copil, care, provine dintr-o familie cu mai multe probleme dintr-o familie cu o situaţie financiară bună poate va reuşi să ţină pasul cu această programă, dar un copil care provine dintr-o familie cu dificultăţi sau o familie care poate să se ocupe mai puţin de el va avea o problemă majoră şi va fi pierdut din primii ani de şcoală. Avem nevoie de o programă şcolară bazată pe formarea de competenţe şi nu pe toceală“, a declarat ministrul Educaţiei.

Se va introduce portofoliul educaţional
În plus, Daniel Funeriu doreşte introducerea portofoliului educaţional şi transformarea lui într-o realitate în sistemul educaţional în România. „Aici, filosofia este destul de simplă: pentru că o notă nu reprezintă 100% ceea ce înseamnă parcursul şcolar al unul elev, evaluarea trebuie să fie mult mai complexă, permiţând  multe module ale programului de învăţare  şi a altor aspecte care ţin de viaţa şcolară.
Alte aspecte pe care noua lege le propune au în vedere depolitizarea şi descentralizarea învăţământului, precum şi introducerea conceptelor de educaţie timpurie şi educaţie permanentă. O primă variantă a legii urmează să fie trimisă Guvernului în maxim zece zile, după care va fi suspusă dezbaterii publice, urmând procedura necesară pentru adoptarea ei.

Sibiu



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite