Protest împotriva închiderii unor linii de cale ferată. Vezi aici tronsoanele din ţară, propuse pentru închidere!!!
0Organizaţia non–guvernamentală TRANSIRA, care are ca scop promovarea şi implementarea conceptului de transport urban durabil, militând pentru introducerea, păstrarea sau dezvoltarea sistemelor de transport ecologic, a transmis astăzi un protest public prin care doreşte ia atitudine împotriva deciziei Ministerului Transporturilor de a închide o serie de tronsoane de cale ferată din toată ţara.
CITEŞTE ŞI:
Grevă la CFR: şase trenuri oprite în Gara Sibiu
Alarmă cu bombă în gara din municipiul Mediaş
În judeţul Sibiu numai sunt propuse spre închidere tronsoanele de cale ferată spre Făgăraş-Braşov, Podu Olt-Rm. Vâlcea, Copşa Mică-Mediaş, Sebeş-Vinţu de Jos, printre altele.
Redăm mai jos conţinutul protestului, semnat de ing. Silviu Sîntea, preşedintele asociaţiei:
"Nu suntem de acord cu Nota de fundamentare şi implicit, cu proiectul Hotărârii de Guvern pt. aprobarea închiderii unor părţi din infrastructura publică a statului aflată în administrarea Ministerului Transporturilor.
-“b) până la această dată, o serie de părţi ale infrastructurii feroviare nu prezintă atractivitate pentru operatorii de transport feroviar şi nu sunt utile nici pentru activităţile proprii ale Companiei
Naţionale de Căi Ferate "C.F.R." - S.A.” (pagina 2 Nota de fundamentare). Cum justificaţi acest lucru? În baza căror studii s-a decis că aceste părţi ale infrastructurii de cale ferată sunt nerentabile din punct de vedere al exploatării? Care sunt cei 1000 km pe care doriţi să-i dezafectaţi? Dorim răspunsuri concise din partea dvs., pt. fiecare tronson din Anexa 1 a proiectului de Hotărâre de Guvern;
-“d) prin reutilizarea elementelor componente ale părţilor de infrastructură feroviară neexploatate şi devenite excedentare se pot realiza economii importante” (pagina 2 Nota de fundamentare). Economie prin desfiinţare este un concept bine înfipt în structura Statului Român. Realizarea de venituri din exploatare este soluţia corectă, prin folosirea judicioasă a infrastructurii feroviare construită din bani publici!
-în Anexa 1 apar tronsoane propuse spre închidere în condiţiile în care sunt pregătite proiecte privind modernizarea acestora cu fonduri europene (de exemplu, Coşlariu – Sighişoara şi Vâlcele – Râmnicu Vâlcea). De fapt ce alegeţi? Modernizare sau închidere?
-tot în Anexa 1 apar tronsoane care nu mai există fizic în teren (de exemplu, Mintia – Brad – Ineu, Rogoz – Dobreşti) deşi aţi concesionat aceste tronsoane. Înainte de a le “închide” va trebui să recuperaţi pagubele produse. În acest sens vă rugăm să ne transmiteţi situaţia reală a tronsoanelor de cale ferată publicate în Anexa 1 (existenţa fizică, starea infrastructurii C.F. dar şi a clădirilor gărilor, haltelor).
Ca şi consideraţie generală privind activitatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, de fapt denunţăm managementul dezastruos (începând cu anul 1990) care a dus sistemul feroviar aproape de colaps. Asta, în timp ce ţări ale Uniunii Europene investesc sume uriaşe pt. reabilitarea şi infrastructurii feroviare.
Adică:
-material rulant învechit şi necorelat cu cererea de transport;
-infrastructură feroviară învechită, ceea ce a condus la o viteză comercială foarte mică;
-preţuri mari ale legitimaţiilor de călătorie, invers proporţionale cu calitatea serviciilor oferite;
-Taxa pt. Utilizarea Infrastructurii mult prea mare, ceea ce a dus la diminuarea drastică a transportului de marfă;
-lipsa de preocupare pt. un dezvoltarea unui transport feroviar durabil, inclusiv în scop turistic;
-absorbţia lentă, puţin consistentă, a fondurilor europene necesare dezvoltării infrastructurii feroviare.
D-na Anca Boagiu, ministrul M.T.I. “Banca Mondială ne-a cerut închiderea a 1000 km cale ferată”. Acesta nu este un argument, doamnă"
Click aici pentru a consulta lista tuturor căilor ferate din ţară propuse a fi închise prin Hotărâre de Guvern.
Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe sibiu@adevarul.ro!
Click pe imaginea de mai jos pentru ultimele noutăţi de la Sibiu: