Protest împotriva închiderii unor linii de cale ferată. Vezi aici tronsoanele din ţară, propuse pentru închidere!!!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Organizaţia non–guvernamentală TRANSIRA, care are ca scop promovarea şi implementarea conceptului de transport urban durabil, militând pentru introducerea, păstrarea sau dezvoltarea sistemelor de transport ecologic, a transmis astăzi un protest public prin care doreşte ia atitudine împotriva deciziei Ministerului Transporturilor de a închide o serie de tronsoane de cale ferată din toată ţara.

CITEŞTE ŞI:

Grevă la CFR: şase trenuri oprite în Gara Sibiu

Alarmă cu bombă în gara din municipiul Mediaş

În judeţul Sibiu numai sunt propuse spre închidere tronsoanele de cale ferată spre Făgăraş-Braşov, Podu Olt-Rm. Vâlcea, Copşa Mică-Mediaş, Sebeş-Vinţu de Jos, printre altele.

Redăm mai jos conţinutul protestului, semnat de ing. Silviu Sîntea, preşedintele asociaţiei:

"Nu suntem de acord cu Nota de fundamentare şi implicit, cu proiectul Hotărârii de Guvern pt. aprobarea închiderii unor părţi din infrastructura publică a statului aflată în administrarea Ministerului Transporturilor.
    -“b) până la această dată, o serie de părţi ale infrastructurii feroviare nu prezintă atractivitate pentru operatorii de transport feroviar şi nu sunt utile nici pentru activităţile proprii ale Companiei
Naţionale de Căi Ferate "C.F.R." - S.A.” (pagina 2 Nota de fundamentare). Cum justificaţi acest lucru? În baza căror studii s-a decis că aceste părţi ale infrastructurii de cale ferată sunt nerentabile din punct de vedere al exploatării? Care sunt cei 1000 km pe care doriţi să-i dezafectaţi? Dorim răspunsuri concise din partea dvs., pt. fiecare tronson din Anexa 1 a proiectului de Hotărâre de Guvern;
    -“d) prin reutilizarea elementelor componente ale părţilor de infrastructură feroviară neexploatate şi devenite excedentare se pot realiza economii importante” (pagina 2 Nota de fundamentare). Economie prin desfiinţare este un concept bine înfipt în structura Statului Român. Realizarea de venituri din exploatare este soluţia corectă, prin folosirea judicioasă a infrastructurii feroviare construită din bani publici!
    -în Anexa 1 apar tronsoane propuse spre închidere în condiţiile în care sunt pregătite proiecte privind modernizarea acestora cu fonduri europene (de exemplu, Coşlariu – Sighişoara şi Vâlcele – Râmnicu Vâlcea). De fapt ce alegeţi? Modernizare sau închidere?
    -tot în Anexa 1 apar tronsoane care nu mai există fizic în teren (de exemplu, Mintia – Brad – Ineu, Rogoz – Dobreşti) deşi aţi concesionat aceste tronsoane. Înainte de a le “închide” va trebui să recuperaţi pagubele produse. În acest sens vă rugăm să ne transmiteţi situaţia reală a tronsoanelor de cale ferată publicate în Anexa 1 (existenţa fizică, starea infrastructurii C.F. dar şi a clădirilor gărilor, haltelor).
    Ca şi consideraţie generală privind activitatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, de fapt denunţăm managementul dezastruos (începând cu anul 1990) care a dus sistemul feroviar aproape de colaps. Asta, în timp ce ţări ale Uniunii Europene investesc sume uriaşe pt. reabilitarea şi infrastructurii feroviare.
   
Adică:
-material rulant învechit şi necorelat cu cererea de transport;
-infrastructură feroviară învechită, ceea ce a condus la o viteză comercială foarte mică;
-preţuri mari ale legitimaţiilor de călătorie, invers proporţionale cu calitatea serviciilor oferite;
-Taxa pt. Utilizarea Infrastructurii mult prea mare, ceea ce a dus la diminuarea drastică a transportului de marfă;
-lipsa de preocupare pt. un dezvoltarea unui transport feroviar durabil, inclusiv în scop turistic;
-absorbţia lentă, puţin consistentă, a fondurilor europene necesare dezvoltării infrastructurii feroviare.

D-na Anca Boagiu, ministrul M.T.I. “Banca Mondială ne-a cerut închiderea a 1000 km cale ferată”. Acesta nu este un argument, doamnă"

Click aici pentru a consulta lista tuturor căilor ferate din ţară propuse a fi închise prin Hotărâre de Guvern.

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe sibiu@adevarul.ro!

Click pe imaginea de mai jos pentru ultimele noutăţi de la Sibiu:

logo ads
Sibiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite