Primarul Sibiului nu mai dă audienţe de şapte ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Klaus Iohannis trimite sesizările şi reclamaţiile pe care le primeşte pe e-mail către departamentele de specialitate din primărie.
Klaus Iohannis trimite sesizările şi reclamaţiile pe care le primeşte pe e-mail către departamentele de specialitate din primărie.

Klaus Iohannis nu a mai acordat oficial audienţe din 2004. El a spus de mai multe ori că audienţele sunt acordate de către viceprimari şi că nu consideră necesare întrevederi cu locuitorii municipiului. În schimb, Klaus Iohannis dă audienţe pe email.

Primarul Sibiului, Klaus Iohannis, este, probabil, un caz unic pentru România, prin prisma faptului că nu a mai acordat audienţe cetăţenilor de aproape şapte ani. Iohannis a spus în repetate rânduri că audienţele sunt acordate de viceprimari şi că el nu consideră deocamdată necesară reluarea unor astfel de întrevederi cu locuitorii municipiului pe care îl administrează de aproape 12 ani. „Audienţele date în birou nu rezolvă nimic", a motivat Iohannis în dese rânduri.

Totuşi, oamenii au găsit modalitatea de a sta pe capul primarului şi fără să se vadă faţă în faţă cu acesta. Mai exact, sibienii apelează la metodele moderne de comunicare. „Primesc foarte multe email-uri pe adresele care se găsesc şi pe site", a recunoscut Iohannis.

Reprezentanţii municipalităţii sibiene au explicat, în exclusivitate pentru ediţia de Transilvania a ziarului „Adevărul", că pe adresele pms@sibiu.ro şi primar@sibiu.ro sunt primite în fiecare săptămână cel puţin 130 de e-mail-uri. „Acestea sunt atent analizate şi transmise apoi departamentelor de specialitate pentru răspuns", spune Mirela Gligore, de la Biroul de Presă al Primăriei Sibiu.

Solicitat pentru întâlniri

Cel puţin 10 la sută din scrisorile electronice sunt adresate în mod direct lui Iohannis. „Din cele aproximativ 130 de e-mail-uri, cam 16-17 pe zi sunt trimise în atenţia primarului Klaus Iohannis. Conţinutul acestora este adus la cunoştinţa primarului, care apoi le repartizează departamentelor specializate pentru rezolvare", mai spune Mirela Gligore.

În ceea ce priveste subiectul acestora, cele mai multe sunt probleme sociale şi gospodăreşti. „Au fost primite pe e-mail şi invitaţii la diverse evenimente, simpozioane, conferinţe şi solicitări de întrevederi", a mai explicat Mirela Gligore.

Răspunsuri „instant" sau în cel mult o lună

Potrivit reprezentantului municipalităţii, sibienii care depun sesizări ori îi transmit primarului fel şi fel de plângeri sau reclamă greutăţile de care se lovesc primesc, de obicei, răspunsul pe loc după ce edilul-şef este pus în temă. Mai apoi, acestea ajung pe mâna celor din departamentul abilitat să le rezolve. „Dacă problemele sunt mai complicate, atunci în termen de 10 zile cetăţeanul respectiv este informat că va dura mai mult până ce solicitarea lui va fi rezolvată. Niciodată însă nu se depăşeşte termenul de 30 de zile în care municipalitatea transmite un răspuns final la sesizările primite", mai explică Mirela Gligore.

Mulţumiţi şi nemulţumiţi

Când vine vorba de rapiditatea şi modalitatea de rezolvare a problemelor sesizate, există şi mulţumiţi, şi nemulţumiţi. Vlad Martinescu este unul din sibienii care în vara acestui an a depus sesizări prin intermediul unei scrisori electronice. Sibianul de 34 de ani a sesizat municipalitatea că pe strada pe care locuieşte în urma unor lucrări capitale de reabilitare, au rămas câteva gropi şi nu au fost montate toate bordurile. „Am primit un răspuns în vreo două zile că doleanţa mea a fost recepţionată, iar în săptămâna ce a urmat au şi fost rezolvate problemele", spune tânărul care locuieşte în cartierul Turnişor.

Un alt sibian spune pe www.domnuleprimar.ro că a făcut o sesizare personală către Klaus Iohannis şi până nu a ameninţat cu proces primăria nu a primit niciun răspuns. „Anul acesta,în luna august am făcut o sesizare pe portalul primăriei, însă am primit un răspuns abia după ce i-am ameninţat că voi face o plângere penală, inclusiv primarului, ca şi conducător al administraţiei locale. Bănuiesc că de frică au venit doi poliţişti locali ca să se ocupe de plângerea mea", spune sibianul Ionel Cotora. Potrivit juriştilor, primarul nu este obligat de lege să participe la audienţe.

Sibiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite