Lulica, prima păpuşă ţigănească, se vinde pe internet şi se promovează pe Facebook

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Papusa Lulica
Papusa Lulica

Gândită ca o păupşă împotriva discriminării, Lulica se vinde extrem de bine, primul stoc, de 500 bucăţi, fiind deja epuizat. Nu doar păpuşa Lulica a mers bine pe piaţă. Şi celelalte produse expuse în primul magazin cu produse ţigăneşti din România, deschis în luna aprilie la Sibiu, se vând bine.

Prima păpuşă cu trăsături identice cu ale femeilor rrome a ajuns pe internet. Lulica a fost scoasă la vânzare pe portaluri de anunţuri, contra sumei de 150 de lei. De asemenea, pentru a avea parte de o promovare cât mai bună, păpuşa are şi pagina personală pe reţeaua Facebook, unde are album foto dedicat şi o prezentare pe măsură.

„Am zis să folosim şi această metodă, pentru ca păpuşa să fie accesibilă pentru cât mai mulţi oameni. Sunt foarte mulţi oameni interesaţi, au tot sunat, ne-au căutat, au venit mulţi sibieni trimişi de prieteni din ţară pentru a le cumpăra păpuşa”, spune Dorin Cioabă, fiul regelui romilor, Florin Cioabă, şi totodată preşedinte al tribunalului ţigănesc de la Sibiu.   

De altfel, cererea a fost atât de mare, încât primul lot de păpuşi comandat la fabrica Arădeana, lot care a inclus 500 de bucăţi, a fost deja epuizat. Acum, în atelierul de la Sibiu se lucrează de zor la veşmintele tradiţionale care vor îmbrăca păpuşile din lotul doi, tot 500 la număr.

„Clienţii pentru Lulica au fost preponderent din Bucureşti, au fost şi instituţii cum sunt anumite bănci care au ţinut să o aibă, de asemenea au cumpărat-o colecţionari, dar şi clienţi care au dus-o drept cadou în afara graniţelor ţării”, adaugă Dorin Cioabă.

În funcţie de cât de bine îmbrăcată este, păpuşa costă între 80 şi 150 de lei, iar primele care şi-au găsit cumpărători au fost exemplarele mai scumpe.

Din toamnă, păpuşa va avea şi partener

Lulica a fost lansată cu mare fast la Sibiu pe 8 aprilie, în cadrul festivităţilor prilejuite de Ziua Internaţională a Romilor. Păpuşa are trăsături de ”țigancă perfectă”, este îmbrăcată în haine tradiționale și accesorizată cu nelipsiții bănuți, şi a fost lansată pe piaţă în 7 modele diferite.

Păpuşa a fost inspirată de străbunica lui Dorin Cioabă, şi cu ajutorul ei romii şi-au propus să vindece frica micuților români de țigani, convinși fiind că, dacă se vor juca de mici cu ea, copiii nu-i vor mai percepe pe romi ca fiind personaje negative.

Pentru că păpuşa a mers atât de bine, creatorii ei sunt decişi să continue şi cu alte proiecte pe aceeaşi linie. Mai exact, din toamna acestui an păpuşa nu va mai fi singură ci va avea şi un partenet pe măsură. Varianta masculină a Lulicăi se va numi Bărculică, model la care se lucrează deja în atelierul de la Sibiu.

Nu doar păpuşa Lulica a mers bine pe piaţă. Şi celelalte produse expuse în primul magazin cu produse ţigăneşti din România, deschis în luna aprilie la Sibiu, se vând bine.

„Partea de cupru merge bine, dar şi hainele se vând foarte bine. Pentru haine, majoritatea cererilor au fost din străinătate, din ţări precum Germania sau Franţa, s-au cumpărat bluze şi batice”, adaugă Dorin Cioabă.

CASETĂ

Atelier special pentru magazinul ţigănesc

Zece femei lucrează pentru ca magazinul ţigănesc de la Sibiu să fie aprovizionat aşa cum trebuie. În atelierul special amenajat, femeile rrome lucrează manual hainele şi accesoriile Lulicăi, dar şi veşminte tradiţionale ţigăneşti, batice, ştergare sau steguleţe. Atelierul este coordonat de Sighişoara Cioabă, soţia prinţului ţiganilor de la Sibiu.



Sibiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite