Sibiu: Firmele de catering s-au adaptat crizei economice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La vremuri de criză, meniuri de criză. Proprietarii firmelor de catering din Sibiu au apelat la oferte promoţionale de preţuri, meniuri sau carduri anti-criză, pentru a-şi menţine afacerile pe linia de plutire.

După succesul tot mai mare înregistrat în ultimii ani, societăţile de catering sibiene s-au confruntat cu scăderi de până la 20% de la începutul acestui an. Dar cum românul este pus pe distracţie, iar nunţile, botezurile şi petrecerile se vor organiza întotdeauna, proprietarii acestor afaceri sunt optimişti că afacerile se vor menţine la acest nivel sau chiar vor începe din nous ă crească în perioada următoare. “Solicitările au scăzut de la începutul anului cu aproximativ 20%, însă nu ne facem probleme majore, pentru că oamenii nu vor renunţa niciodată la distracţie. În schimb, sunt mult mai atenţi când vine vorba despre bani şi plata serviciilor şi tocmai de aceea ne-am adaptat şi noi cerinţelor. Le oferim servicii mai simple, de exemplu am scos concertelor din anumite programe. Odată ce scade cantitatea, automat scade şi preţul”, ne-a spus Alin Armenciu, manager Buonavista Banqueting.

Meniuri şi carduri anti-criză

O altă societate de profil sibiană a găsit o metodă şi mai ingenioasă de a trece peste problemele economice: a inventat un card anti-criză, prin care clienţii pot beneficia de trei categorii de reduceri. “Pe timp de criză, la noi 1=3, adică punem la dispoziţia clienţilor mai multe tipuri de reduceri. De exemplu, clienţii care deţin acest card pot beneficia de reducere de 15% pentru servirea mesei la restaurantul nostru, 20% reducere permanent pentru organizări de evenimente şi 25% reducere pentru toate serviciile oferite de ziua de naştere a titularului acestui card”, spune Mihai Zugravu, purtător de cuvânt al societăţii Simba HoReCa. Tot aici, clienţii pot găsi meniul zilei, care cuprinde o ciorbă şi un al doilea fel de mâncare, la doar 9,5 lei.

Preţuri negociabile

Şi societăţile care se ocupă în special de serviciile de catering pentru nunţi au apelat la modificări odată cu primele semne ale crizei. Serviciile se negociază la pachet, iar reducerile sunt la ordinea zilei. “La noi nu a scăzut cererea, însă a scăzut cu aproximativ 10-15% numărul invitaţilor la nunţi, oamenii nu se mai întind cu nunţi foarte mari. Toate preţurile se negociază, în funcţie de bugetul clientului, întrucât noi lucrăm doar pe bugete. Oferim şi diverse bonusuri, de exemplu, la unele produse comandate, altele sunt oferite gratis, iar la serviciile oferite nu include şi plata ospătarilor, metodă practicată în multe alte locaţii”, spune Iulian Stoia, manager Ton Mariage Sibiu.

Sibiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite