Satu Mare: Primăria pierde 10.000 de lei pe zi pentru că nu mai poate bloca roţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Municipalitatea obţinea 10.000 de lei în fiecare zi din activitatea de blocare a roţilor maşinilor parcate ilegal. O firmă a obţinut în primă istanţă suspendarea activităţii pe motiv că este ilegală.



Serviciul Public pentru Siguranţa Traficului a pierdut în ultimele zile circa 80.000 de lei pentru că instanţa i-a interzis să mai blocheze roţi.
Dat în judecată de o firmă, Serviciul Public pentru Siguranţa Traficului din cadrul Primăriei Satu Mare a suspendat de 10 zile activitatea de blocare a maşinilor parcate ilegal. Rerezentanţii firmei au susţinut în instanţă că imobilizarea unui vehicul se poate face doar de către Poliţie. Pierderile înregistrate de Serviciul Public pentru Siguranţa Traficului (SPTS) Satu Mare de la blocarea acestei activităţi sunt estimate la circa 10.000 de lei  pe zi.

Au blocat Serviciul de blocare a roţilor

Atacând în contencios – administrativ o Hotărâre a Consiliului Local, 124/2004 respectiv HCL 255/2009, care reglementează activitatea Serviciului Public pentru Siguranţa Traficului, firma Kyo INC din Satu Mare a reuşit să obţină în instanţă suspendarea activităţii de blocare a roţilor de către angajaţii Primăriei, până la soluţionarea cauzei. „În data de 18 iunie în acest an, un angajat al acestui serviciu al Primăriei mi-a blocat în mod ilegal maşina parcată chiar în faţa sediului firmei pe strada Retezatului, fără să fie prezent un reprezentant al Poliţiei, singura instituţie care poate, conform Codului Rutier, să imobilizeze un vehicul. Atunci ne-am decis să dăm în judecată Primăria Satu Mare“, spune Lucian Sergiu Băbăşan, directorul de marketing al firmei. Departamentul juridic al firmei de IT a dat în judecată Consiliul Local Satu Mare, atacând Hotărârile care reglementează activitatea de blocare a roţilor. „În 2007 s-a întâmplat acelaşi lucru în Craiova, iar instanţa, respectiv Tribunalul Satu Mare ne-a dat câştig de cauză“, spune Răzvan Micul, director juridic al firmei. Acesta mai spune că o Hotărâre a Consiliului Local nu poate prima în faţa legilor ţării. „Conform prevederilor articolului 104 alin. l din O.U.G. 195/2002 aprobată de legea 49/2006, imobilizarea unui vehicul se dispune de către poliţistul rutier. Ceea ce se întâmplă la Satu Mare este ilegal. Prevederile Hotărârilor de Consiliul Local 124/2004 şi 255/2009 care reglementează activitatea Serviciului Public pentru Siguranţa Traficului din Primărie sunt în afara legii“, spune juristul Răzvan Micul.

„După ce am pierdut procesul cu această firmă, în toamna anului 2007 am renunţat la sitemul de blocare a roţilor maşinilor parcate ilegal. În prezent, autoturismele care sunt parcate ilegal se ridică doar în prezenţa Poliţiei Rutiere“, - Marinel Florescu, director general al Regiei Autonome de Transport din cadrul Primăriei municipiului Craiova.

„Amendăm dar nu blocăm


De mai bine de o săptămână, Serviciului Public pentru Siguranţa Traficului nu mai blochează roţile maşinilor pentru care nu se plăteşte taxa de parcare.  „Este adevărat că de miercuri, 13 octombrie, nu mai blocăm roţile maşinilor parcate ilegal, însă amenzi se dau în continuare. Pierderile financiare sunt de circa 10.000 de lei pe zi, pentru că amenda este de 50 de lei, iar taxa de deblocare pe care acum nu o mai putem practica este de 100 de lei.Amendăm dar nu blocăm“, spune Adrian Neacşu, şeful SSPTS. Acesta mai spune SSPTS va contesta luni în instanţă decizia Tribunalului Satu Mare care a dispus suspendare celei mai importante activităţi a acestui serviciu. „Hotărârile de Consiliu Local în baza cărora ne desfăşurăm activitatea sunt fundamentate de o Hotărâre a Guvernului, 147 din 1992, această Hotărâre ne reglementează activitatea, şi nu Codul Rutier. Vom contesta decizia instanţei“, spune Adrian Neacşu.

Ce cred specialiştii

Problema blocării roţilor maşinilor parcate ilegal este diferit reglementată în Condul Rutier respectiv Hotărârea Guvernului, 147 din 1992. În Cod se arată că poliţia este singura instituţie care poate, să imobilizeze un vehicul, fapt care nu este prezvăzut în Hotărârea de Guvern. Specialiştii susţin că, în caz de conflict, Codul Rutier are întâietate. „De principiu, o Hotărâre de Guvern nu poate modifica o lege organică, cum este Codul Rutier“ – Rodica Grosoş, preşedintele Tribunalului Satu Mare.


Satu Mare



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite