Satu Mare: Recesiunea salvează maşinile parcate ilegal

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Satu Mare: Recesiunea salvează maşinile parcate ilegal
Satu Mare: Recesiunea salvează maşinile parcate ilegal

Municipalitatea nu mai are oameni care să se ocupe de parcări şi de ridicarea automobilelor. Bugetul local a încasat, în primele şase luni ale anului, circa 50.000 de lei numai din parcări.

Cu organigrama blocată municipalitatea trage pe dreapta proiectele pentru de taxare a parcărilor prin intermediul serviciilor de telefonie, şi achiziţia de utilaje pentru ridicarea autoturismelor parcate neregulamentar.
Cele circa 2.000 de locuri de parcare din Satu Mare aflate în subordinea Serviciului de Siguranţa Traficului şi Administrare Parcări din cadrul Administraţiei Domeniului Public (SSTAP) Satu Mare au adus de la începutul anului un venit de aproape 50.000 de lei.
Peste 1.600 de sătmăreni ce s-au trezit cu roţile blocate, au mai achitat câte 150 de lei fiecare. Din aceştia, 100 de lei au reprezentat amenda plătită Finanţelor Publice Locale, iar 50 de lei pentru serviciile de deblocare a roţilor. Fondurile sunt destinate funcţionării SSTAP Satu Mare, şi întreţinerii locurilor de parcare prin marcaje, montarea de stâlpi şi alte investiţii. „În momentul de faţă avem opt agenţi constatatori, şi 15 saboţi de blocare a roţilor. Angajări nu putem face, aşa că trebuie să ne descurcăm cu personalul pe care îl avem”, afirmă Adrian Neacşu, şef SSTAP.

Lipsa de personal amână proiectele

Blocarea angajărilor în sistemul bugetar este şi motivul pentru care municipalitatea nu poate demara în prezent achiziţia de utilaje pentru ridicarea şi transportarea autoturismelor parcate neregulamentar „Avem ofertele dealerilor de astfel de utilaje, şi informaţiile cu privire la posibilitatea încheirii de contracte de leasing prin care SSTAP să autofinanţeze acest proiect. Însă nu se pot face angajări, aşa că aceste proiecte sunt suspendate deocamdată. Vom încerca în toamnă găsirea unor soluţii şi pentru această problemă”, afirmă viceprimarul Adrian Albu. Taxele de ridicare, transport şi depozitare a autoturismelor parcate neregulamentar ar fi urmat să fie de circa 400 -500 de lei.
Lipsa de personal a tras pe dreapta şi operaţiunea beep-ul, gândită pentru a uşura taxarea parcării autoturismelor. „Este nevoie de achiziţia unei licenţe de operare şi de alte colaborări pentru a face sistemul să funcţioneze şi, desigur, noi angajaţi”, mai spune Adrian Neacşu.
Între timp, cei opt agenţi constatatori s-au trezit şi cu remuneraţia redusă prin diminuarea sporurilor.

Parcările nominale rămân în aer

Creşterea numărului de locurilor de parcare este direct proporţional cu stadiul reabilitărilor demarcate de către muncipalitate. „În proiectul de reabilitare a Cartierului Micro 16 sunt prevăzute locuri de parcare pentru locatari. Însă acestea nu se vor putea aloca nominal până la reabilitarea integrală a cel puţin trei cartiere. Nu se pot face excepţii doar pentru anumite cartiere”, mai spune Adrian Neacşu. Sătmărenii mai au de aşteptat astfel câţiva ani buni până să le fie alocate nominal locuri de parcare.  
După ce pe strada Decebal a fost instaurat sens unic, numărul de locuri de parcare din centrul oraşului a fost suplimentat cu aproape 100. „Deocamdată acestea sunt singurele posibilităţi de creştere a spaţiilor de parcare. Trebuie să ne gândim şi la strada Ştefan cel Mare, unde se va deschide şi o facultate şi un centru comercial, iar traficul va fi gâtuit. Singura variantă de fluidizare a traficului este crearea de sens unic, cu schimabrea de sens pe strada Horea”, mai spune Adrian Neacşu.

Satu Mare

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite