Satu Mare: Poveste de viață: Meseriaşul din atelierul de la Transurban (Vezi GALERIE FOTO)

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Unul dintre cei mai vechi angajaţi ai societăţii de transport în comun este un bărbat care repară autobuze de aproape 40 de ani. Weber Bela are 59 de ani şi este cel mai vechi mecanic de la atelierul SC Transurban SA. Bărbatul repară autobuzele societăţii de transport local  de 39 de ani.

Vezi în imagini cum arată o zi de muncă din viaţa mecanicului Weber Bela

Weber Bela este specializat pe reparaţia pompelor de injecţie, dar cu timpul a învăţat tot ce ţine de mecanică şi întreţinere. Numărul de autobuze pe care le-a reparat nu şi-l mai aminteşte, dar crede că ar trece de câteva mii.
În cei aproape 40 de ani de când lucrează ca mecanic, Bela a învăţat să repare orice, de la sisteme de alimentare şi răcire până la ambreiaje sau instalaţii electrice. „Bela e meseriaş foarte bun, la autobuze ştie să repare de la A la Z şi este un om foarte corect“, spune un coleg de-al lui său  în timp ce nota ceva la un birou. Weber Bela  s-a angajat la Transurban în 1972, după ce a făcut trei ani ucenicie la Întreprinderea de reparaţii IRA 7, din vecinătatea Transurbanului. În anul 1980 a participat la un curs de şase luni la Sinaia, unde s-a specializat în reparaţia pompelor de injecţie.
Meseria nu l-a îmbogăţit pe Weber Bela, dar şi-a putut întreţine soţia şi pe fiica lor şi este mulţumit că în toţi aceşti ani nu s-a dat în spate de la nicio sarcină, oricât de grea ar fi fost, iar când vine vorba, niciunul dintre colegii săi nu are vreo vorbă rea la adresa lui. Se consideră omul care spune lucrurilor pe nume, iar de când lucrează în acest atelier nu s-a sfiit să îşi arate apăsările ori de câte ori a simţit nevoia.

Cinci autobuze la reparat
În atelierul de la Transurban este mult de lucru în fiecare zi.  Bela şi cei 25 de colegi ai săi repară trei autobuze şi recarosează încă două. Până să fie gata vor mai trece câteva zile, dar după aceea vor fi ca noi. Pe Weber l-am întâlnit la standul de reparaţii pompe injecţie. Se grăbeşte cu injectoarele înapoi la autobuzul din hală, ca să le monteze. Trebuie să se întoarcă în circuit şi nu e timp de pierdut.
„În atelier intră de la opt până la 15 autobuze pe zi. Se ştie că pe timp de iarnă apar probleme în special cu condensul şi cu dopurile de gheaţă peste cele care apar în mod regulat. Multe dintre autobuze sunt învechite, iar craterele din asfalt nu fac decât să înrăutăţească mai mult situaţia. Totuşi, faţă de anii 2000, parcul Transurbanului s-a înnoit în proporţie de 40% şi s-au făcut investiţii mari“, spune Bela.
Weber Bela nu s-a gândit vreodată să muncească altceva, dar dacă ar fi să se schimbe ceva la locul de muncă, spune zâmbind  că ar vrea să îi fie mărit salariul.
Cifra: 25 de mecanici lucrează în atelierul de la Transurban

Satu Mare



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite