Maşini de epocă restaurate la Satu Mare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un Mercedes din anul 1939 se află acum la restaurat în atelierul sătmăreanului
Un Mercedes din anul 1939 se află acum la restaurat în atelierul sătmăreanului

Sătmăreanul Adalbert Prinzinger deţine unicul atelier autorizat pentru restaurarea maşinilor de epocă din Transilvania. Pasiunea sătmăreanului pentru maşinile de epocă s-a transformat într-o frumoasă afacere încă pe vremea când locuia în Germania, în zona Niederbayern.

Prima maşină pe care a restaurat-o a fost un Ford Mustang T5, iar cel mai vechi automobil pe care l-a pus pe roţi a fost un Citroen C4, semidecapotabil, fabricat în anul 1928. Autovehiculul a fost introdus apoi în circuitul de taxi din Germania şi este funcţional şi în prezent.  Restaurarea maşinii a durat aproape doi ani. „Am început în anul 2005 şi am terminat la finele anului 2007“, a declarat sătmăreanul.

Atelier autorizat RAR
În urmă cu trei ani s-a întors la Satu Mare unde şi-a deschis un atelier de tinichigerie unde restaurează automobile de epocă şi execută maşini la comandă. „Suntem doar patru ateliere autorizate în ţară. Unul se află la Constanţa, două la Bucureşti iar unul la Satu Mare. Toată munca din atelier se face manual. Piesele sunt lucrate manual şi sunt executate din tablă. Unele piese le cumpăr din ţară, altele din străinătate“, povesteşte sătmăreanul. Până acum, Adalbert a făcut cinci maşini la comandă şi a restaurat alte zeci de automobile de epocă. 
"Mă ocup momentan de un Mercedes din 1939, adus din Timişoara, la care o singură aripă originală costă 2.500 de euro. Mai lucrez şi la un IMS din anii ’60 cu motor de Mitsubishi de 200 CP. Cea mai scumpă maşină pe care am recondiţionat-o până acum a fost un Opel Kapitan Cabrio 1951, unicat, de 70.000 de mărci la care restaurarea a scos din buzunarul proprietarului 40.000 de euro“, a mai spus sătmăreanul.
Munca pentru o astfel de maşină poate să dureze chiar şi câţiva ani. Şi asta din cauza pieselor foarte rare, cât şi a preţurilor ridicate pe care le au. Deşi există deja firme specializate în procurarea pieselor originale, nu toate pot fi găsite uşor.


Avantajele unei maşini de epocă
Proprietarul unei maşini care a depăşit 30 de ani de la încetarea fabricării în serie este scutit de plata taxelor auto, de tranzit, de mediu şi de drum. Mai mult, aceste automobile sunt considerate piese de patrimoniu. "În Germania este bine pus la punct acest domeniu. Astfel de maşini fac parte din patrimoniul naţional şi mondial şi nu trebuie lăsate în paragină. Păcat că imediat după Revoluţie au plecat din ţară multe maşini rare, pe bani puţini. Acum ele ar valora zeci de mii de euro", crede Adalbert Prinzinger.


Satu Mare



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite