Satu Mare: Atelierele de reparaţii merg pe timp de criză

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Satu Mare: Atelierele de reparaţii merg pe timp de criză
Satu Mare: Atelierele de reparaţii merg pe timp de criză

Numărul celor care îşi repară aparatele electronice şi electrocasnice e în creştere, în timp ce rafturile magazinelor rămân goale. Sătmărenii apelează cel mai des la serviciile tehnicienilor care le repară aparatele „la negru“ pentru a economisi bani.

Service-urile de electronice şi electrocasnice din Satu Mare încasează profituri tot mai mari pe vreme de criză. În timp ce ofertele din magazine nu le mai surâd sătmărenilor, aceştia preferă să îşi ducă la reparat aparatele, decât să practice vechiul obicei de a le arunca în stradă. Preţurile serviciilor prestate s-au menţinut în pofida cererii mari, clienţii neavând de ales. Din spusele specialiştilor, numărul clienţilor a crescut cu 50%.

Creştere sănătoasă

Şeful reprezentanţei service-ului Arctic din Satu Mare, Cristian Petru Pintea, spune că numărul serviciilor prestate a crescut cu 50% faţă de anul trecut. „Deşi înainte omul obişnuia să îşi cumpere un aparat nou, din mândrie, acum vin încet-încet cu aparatele la reparat. Majoritatea sunt pe servicii de garanţie, dar mai apelează şi la postgaranţie“, spune Pintea.

Acesta a confirmat faptul că pe piaţă au apărut tot mai mulţi tehnicieni care repară „la negru“ aparate electrocasnice, desigur la preţuri mai scăzute decât firmele specializate. Mai mult, Pintea le dă dreptate oamenilor care apelează la serviciile acestora şi afirmă că la fel ar proceda şi el, în cazul în care ar trebui să-şi repare un aparat electrocasnic. Motivul? Simpla facturare a acestor servicii ridică preţul cu încă 50 lei.

„Orice ban contează. Şi eu aş apela la prietenii mei tehnicieni, decât să fac prin firmă, că şi aşa, nu îmi decontează nimeni“, susţine Petru Pintea. Numărul mare de tehnicieni liber profesionişti este în strânsă legătură cu disponibilizările masive.

Oferte şi liber profesionişti

Acest fapt a condus la servicii mai ieftine, nefacturate. Din această cauză, ofertele prin care un client îşi poate schimba produsul vechi cu unul nou, la reducere, nu au priză în această perioadă.

La „service-ul“ de electrocasnice a lui Ionel Şimonca, situat pe strada Depozitelor, clienţii îi aduc toate vechiturile stricate. „Aflu că îmi poate repara frigiderul stricat pentru 100 de lei. Bun e şi acesta, oricum nu prea ţin nimic în el, dar este urât să nu ai frigiderul plin la Paşte şi Crăciun“, povesteşte Mihai Cuşner, 57 ani, pensionar.

Magazinele nu au vânzări

Magazinele care comercializează produse electronice şi electrocasnice traversează o perioadă extrem de proastă. „Oamenii nu vin la noi pentru că nu au bani. Dacă mie mi se strica un cuptor cu microunde după ce a ieşit din garanţie, îl aruncam. Acum l-aş duce şi eu la reparat. Nu încurajez aceste practici. Lucrurile se vor sedimenta după ieşirea din criză“, crede Maria Molnar, angajată a magazinului Altex.

Satu Mare



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite