Tramvaiele comuniste au fost trase pe dreapta din cauza lucrărilor edilitare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vestea pare bună la prima vedere, însă partea proastă este că acestea vor fi repuse în circulaţie după ce se termină lucrările. După ce mijloacele de transport în comun le-au dat bătăi de cap reşiţenilor toară vara, acum aceştia mai pot circula doar cu autobuzele.

Tramvaiele cumpărate cu un euro pentru reşiţeni în urmă cu câteva mandate le-au asigurat călătorilor sauna gratuită pe parcursul acestei veri, dar şi palpitaţii la inimă din cauza temperaturilor ridicate. Salvarea prin scoaterea lor din circulaţie vine pe final de sezon şi este oferită de firma de electricitate.

„Se lucrează la înlocuirea cablurilor electrice, astfel că nu ne-am fi permis să le lăsăm în circulaţie şi să punem în pericol viaţa călătorilor”, a spus Ionela Kovacs, director punct de lucru Ro-a-Tir, firma care a preluat în concesiune serviciul public de transport. Momentul este numai bun pentru revizia mijloacelor de transport în comun, astfel încât acestea să se mai „târască” pe linii câteva sezoane, deşi sunt vechi. Călătorii sunt fericiţi că au scăpat de tramvaiele comuniste.

Opinii împărţite
„Este bine că s-au scos, mai bine ar rămâne trase pe dreapta de tot sau Primăria să cumpere unele noi. Acestea cred că şi-au depăşit norma de funcţionare”, a spus reşiţeanul Andrei Mirea, de 27 de ani. De aceeaşi părere sunt şi alţi locuitori ai oraşului, care s-au săturat să inspire mirosul urât şi să aibă emoţii că nu vor ajunge cu bine la destinaţie. „Din cauza căii de rulare, care este degradată, vatmanul a trebuit să oprească şi am luat un taxi ca să ajung la timp la serviciu. În plus faţă de bilet, am mai dat banii şi pe taxi. Mai bine le-ar scoate de tot”, a spus şi Caius Sebin, de 24 de ani. Deşi reşiţenii s-ar simţi mai bine fără vechiturile de pe şine, care încă sunt în patrimoniul Prescom, specialiştii în transport în comun explică faptul că soluţiile ar fi cu totul altele.

„Soluţia nu este ca tramvaiele să fie scoase din circulaţie pentru că mijloacele de transport pe reţele electrice sunt cele mai verzi şi sunt apreciate de Uniunea Europeană. Uniunea Naţională a Transportatorilor Publici chiar recomandă administraţiilor publice locale să le păstreze”, a spus inginerul electro-mecanic Gheorghe Marchiş.

Acesta a explicat că Uniunea Europeană finanţează proiectele, însă este important ca cineva să le şi scrie. „Cota de finanţare a autorităţii locale la fondurile atrase pe transportul în comun este de doar 2 la sută”, a adăugat Gheorge Marchiş. ;

Planuri futuriste
Municipalitatea ia în calcul ca variantă modernă de transport urban linia CFR, între Gara Reşiţa Sud şi Reşiţa Nord. Deşi optează pentru aceasta, Primăria a fost depen-dentă în acest caz de finalizarea Planului Urbanistic General, care oferă acum mai multe soluţii, inclusiv referitoare la fluidizarea transportului în comun.

Reşiţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite