Reşiţa: Voluntarii scot Cheile Nerei din anonimat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Reşiţa: Voluntarii scot Cheile Nerei din anonimat
Reşiţa: Voluntarii scot Cheile Nerei din anonimat

Zeci de voluntari au lucrat timp de un an la valorificarea minunilor naturale ale judeţului.

Peşterile, obiectivele turistice, zonele de agrement şi mineralele preţioase din Caraş care stau încă în umbră urmează să fie puse în valoare. Serviciile proaste ale pensiunilor, promovarea slabă a judeţului, precum şi lipsa de interes a autorităţiilor locale alungă în fiecare an sute de turişti. Fundaţia Activity a pus pe picioare un proiect prin care voluntarii au dorit să schimbe calitatea serviciilor şi să pună accent pe promovarea obiectivelor turistice ale judeţului.

Roadele muncii se cunosc

Liubiţa Raichici este una din coordonatoarele proiectului. Scopul său principal a fost să scoată la iveală frumseţile naturale. „Este păcat că oameni precum Constantin Gruiescu să nu fie valorificat. Are minerale extraordinare. Sunt multe zone care merită văzute la noi“, a spus Liubiţa Raichici.

Majoritatea expoziţiilor cu mine de flori se află astăzi în muzee importante din străinătate. Cu toate acestea, Constantin Gruiescu nu este la fel de cunoscut în Caraş-Severin. Pe lângă mineralele judeţului, Cheile Gârliştei, Minişului sau Nerei sunt alte câteva dintre zonele turistice promovate în cercetările efectuate de fundaţia Activity.

Probleme în zona Aninei

Localitatea Anina este o altă zonă defavorizată a judeţului. Asta pentru că mina de aici a fost închisă lăsând locuitorii într-un mare impas financiar. „Este foarte greu pentru oamenii din  Anina. Eu locuiesc în Reşiţa de aproximativ doi ani şi chiar dacă e greu aici pot spune că în Anina nu mai prea ai din ce să trăieşti“, a spus Marian Drăghici, un fost locuitor din Anina.


Promo-ul pe net aduce turişti
Turismul face parte din economia judeţului Caraş- Severin. Din cauza slabei promovări, anual se pierd sute de turişti. În ultimii doi ani turismul a cunoscut totuşi o creştere. Voluntarii spun că acest lucru se datorează promovării obiectivelor turistice pe internet. Cele mai vizate sunt zone sunt Cheile Nerei sau staţiunea Văliug.

Reşiţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite