Yoghinii lui Bivolaru deschid astăzi sezonul la Băile Herculane și aduc profit localității UPDATE

Peste 4.000 de adepţi MISA sunt aşteptaţi să sosească pe Valea Cernei. Autorităţile locale au pus staţiunea la punct, iar hotelierii şi comercianţii se întrec în tot felul de oferte pentru a-şi umple buzunarele.

UPDATE ORA 13.30 400 de yoghini au ajuns până acum la Herculane
“Lucrătorii Poliţiei staţiunii Băile Herculane, împreună cu efectivele de jandarmi din cadrul IJJ Caraş-Severin, vor desfăşura pe toată durata Simpozionului Internaţional de Yoga activităţi specifice în vederea asigurării unui climat de ordine şi linişte publică. Este un eveniment care are loc an de an în staţiune. Pe parcursul anilor precedenţi nu s-au înregistrat evenimente deosebite”, a declarat Ştefan Radu, împuternicit şeful Poliţiei Băile Herculane.

UPDATE ORA 11.00 Localnici impresionați de yoghini
“Nu am dormit toată noaptea ca să gătesc pentru yoghini. Le-am pregătit tot ce le place. Eu anul trecut am venit pentru prima dată cu mâncare pentru ei şi am văzut ce le place, mâncare gătită după reţete mai din bătrâni, din produse naturale. Am făcut prăjitură cu brânză dulce, cu mere, cu miere de albine, cu vişine, chifteluţe de cartofi, de soia şi mai un fel, după o reţetă din bătrâni, din făină de mălai. Anul trecut am venit în necunoştinţă de cauză, doar din auzite, dar chiar s-a meritat. M-am şi chinuit, nopatea am gătit şi ziua am stat să vând, dar s-a meritat”, spune harnica localnică Trandafira Șandru.

Trandafira Șandru a gătit toată noaptea pentru yoghini

Deși nu îi înțelege, femeia crede că yoghinii sunt oameni deosebiţi. “Nu înţeleg prea multe din ceea ce fac aceşti oameni, dar anul trecut, acolo sus, pe Platoul Coronini, am găsit o asemenea linişte şi civilizaţie ca în spiralele alea. Eu merg săptămânal la biserică, dar am rămas tare impresionată de ceea ce am văzut acolo”, a adăugat localnica. “Am auzit că pe vremuri făceau tot felul de minuni, dar eu nu am văzut nimic. Mie mi se par nişte oameni deosebiţi”, a spus Trandafira Şandru, o localnică din Băile Herculane.

UPDATE ORA 07.00 Primii yoghini vin la Băile Herculane

Ca în fiecare an în această perioadă, adepţii Mişcării de Integrare Spirituală în Absolut (MISA) încep să sosească la Băile Herculane pentru Simpozionul Internaţional de Yoga. Şi-au anunţat prezenţa peste 4.000 de yoghini, turişti pe care şi-i doreşte orice proprietar de hotel sau pensiune. Staţiunea a fost destul de animată şi de Paşti, dar sezonul estival va fi deschis cu adevărat de adepţii lui Gregorian Bivolaru.

Yoghinii au epuizat locurile de cazare din stațiune

“Sunt turişti foarte buni, nu crează niciun fel de probleme. Oraşul este pregătit din toate punctele de vedere. Ne-am ocupat de curăţenie, de aleile de promenadă şi am pus la punct platoul Coronini, acolo unde se ţin spiralele organizate de grupul MISA. Din ce am discutat eu cu organizatorii, vor fi peste 4.000 de turişti, bine-veniţi şi foarte importanţi pentru noi.

Comercianții se bucură că fac vânzare

Prin venirea grupului marcăm practic deschiderea sezonului turistic în Băile Herculane şi sperăm ca de la anul să nu mai discutăm de o staţiune sezonieră", a declarat primarul Nicuşor Vasilescu.

Meniu vegetarian
Membrii MISA vor băga bani frumoşi în buzunarele hotelierilor şi comercianţilor care vin în întâmpinarea lor cu meniuri speciale, care conţin numai produse vegetariene. “Primăria le-a pus la dispoziţie mai multe locaţii, pe care dânşii le solicită în fiecare an. Este vorba despre Platoul Coronini, despre cinematograf sau cantina socială”, a mai spus primarul staţiunii.

Bucătarul Dumitru Laichin a pregătit meniu vegetarian pentru oaspeți

"Membrii grupului MISA sunt vegetarieni şi sunt clienţi vechi în Băile Herculane. Le voi găti timp de zece zile meniunuri speciale", a spus Dumitru Laichin, bucătarul restaurantului Ferdinand. "Le-am pregătit sarmale de post, clătite şi negresă cu nucă. Gătesc de patru ani special pentru ei", mărturiseşte Maria Cristescu, o gospodină din Herculane.

Profit
Yoghinii bagă bani frumoşi în buzunarele localncilor