Pasajul construit peste calea ferată blochează o stradă din Râmnicu Vâlcea

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Str. Maior V. Popescu ar putea fi inchisă definitiv din cauză că pasajul este mai lung decât era prevăzut în proiect
Str. Maior V. Popescu ar putea fi inchisă definitiv din cauză că pasajul este mai lung decât era prevăzut în proiect

Actualii edili ai urbei susţin că greşeala aparţine proiectanţilor şi a fost descoperită după efectuarea unor măsurători în teren, cu aparate performante, distanţele necorspunzând cu cele din proiect. Fostul primar al urbei menţionează că strada nu va fi blocată, dar va trebui înălţată cu 40 de centimetri.

Strada Maior V. Popescu din Râmnicu Vâlcea, care face legătura cu gara, riscă să fie blocată după construirea pasajului suprateran care se construieşte peste calea ferată. „Greşeala aparţine proiectantului şi am descoperit-o după ce am făcut măsurători în teren cu un aparat performant. Este adevărat că se specifica în proiect că pasajul se va întinde până la intersecţia Bulvardului T. Vladimirescu cu strada Mr. V. Popescu, dar în teren erau cu 25 de metri mai mult, ceea ce ar presupune că pasajul, potrivit datelor tehnice, va bloca strada Maior V. Popescu", a spus Tudor Şindrilaru, consilierul tehnic al actualului primar PNL al Râmnicului, Emilian Frâncu. Replica este una tranşantă. „Strada nu va fi blocată, dar toată intresecţia va trebui ridicată cu 40 de centimetri, altminteri nu au loc să treacă trenurile pe sub pasaj", a spus Romeo Rădulescu, ex-primarul PDL al Râmnicului în mandatul căruia au început lucrările pasajului Tudor Vladimirescu, care se construieşte cu fonduri europene. Investiţia costă 6 milioane de euro.


Bulevard închis şi trafic făcut „varză"


Pasajul „suspinelor" a adus în cele două tabere, ale foştilor şi actualililor edili, şi alte acuze. Tudor Şindrilaru spune că nu a fost prevăzut în proiect ce se întâmplă cu reţelele care sunt în zonă, că nu s-a stabilit locul unde se va face organizarea de şantier, iar acum CFR-ul cere sume de bani pentru că această organizare s-a făcut pe terenul CFR-ului, că nu s-a făcut un studiu de trafic zonal care să fie ataşat la proiect. „Dintr-o investiţie care se numea pasaj s-a ajuns să se construiască un pod peste calea ferată, nemaifiind prevăzute bretele de circulaţie care să permită circulaţia autovehiculelor în zone precum cartierul Nod şi Ostroveni. Să închizi un bulevard fără să te intereseze ce se întâmplă cu traficul în zonă este iarăşi inacceptabil. Lucrările ar urma să dureze un an de zile dar noi intenţionăm să amenajăm trotuarele astfel încât să dăm drumul la circulaţia rutieră. De dragul campaniei, înainte de alegeri, fostul primar al Râmnicului a chemat constructorul şi a săpat trei gropi ca să pară că au demarat lucrările când multe probleme erau nerezolvate", mai completează Şindrilaru care aminteşte că, printr-un proiect separat se va rezolva şi problema acestor bretele.


UE şi bretelele scumpe


„Bretelele de circulaţie au fost scoase din proiect din raţiuni economice pentru că nu era rezolvată problema terenurilor aflate în litigiu, iar costurile despăgubirilor erau foarte costisitoare şi UE nu accepta un astfel de proiect fără rezolvarea situaţiei terenurilor. Noi aveam un alt proiect prin care să legăm aceste bretele de celălat pod rutier peste Olt. Cât despre constructor, este treaba lui să îşi pună organizarea de şantier unde vrea. Că am demarat lucrările înaintea campaniei, acestea sunt doar interpretări politicianiste. Ai la dispoziţie doar şapte zile, prin lege, în care să dai drumul la lucrări după încheierea contractului. E treaba constructorului dacă el nu este organizat să demareze lucrările. A existat un studiu de trafic pentru Râmnicu Vâlcea, făcut de o firmă specializată", a spus Romeo Rădulescu, fostul primar al Râmnicului. Până una alta, traversarea zonei este o adevărată cursă cu obstacole, şantierul neavând amenajate căi de acces semnalizate pentru traversarea chiar şi a pietonilor sau bicicliştilor.

Bulevardul T. Vladimirescu, unul dintre cele mai importante din Râmnic, a fost inchis circulatiei rutiere Str. Maior V. Popescu ar putea fi inchisă definitiv din cauză că pasajul este mai lung decât era prevăzut în proiect Proiectul la pasajul T. Vladimirescu nu a ţinut cont de reţelele din zonă Traversarea căii ferate a devenit o problemă şi pentru pietoni şi biciclişti Lucrările la pasajul T. Vladimirescu sunt în plină desfăşurare

Click pe poze pentru GALERIE FOTO de la Pasajul de pe Bulevardul T. Vladimirescu care blochează str. Mr. V. Popescu

Râmnicu Vâlcea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite