Râmnicu Vâlcea: Zeci de consumatori au reclamat băncile că nu respectă OUG 50/2010

0
Publicat:
Ultima actualizare:

  Dacă banca nu răspunde consumatorului în 30 de zile la notificare, unitatea poate fi amendată de inspectorii CJPC cu amendă cuprinsă între 20.000-100.000 lei.

  De la începutul lunii septembrie până, astăzi de dimineaţă, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Vâlcea s-au înregistrat 70 de reclamaţii referitoare la nerespectarea prevederilor OUG 50/2010. „Cele mai multe reclamaţii fac referire la transformarea comisionului de risc în comision de administrare credit, nerespectarea termenului de notificare prevăzut în ordonanţă, nerespectarea termenului de 30 de zile pentru răspuns la solicitarea consumatorilor, refuzul anumitor bănci de a înregistra, prin număr de înregistrare şi data, notificările depuse de consumatori şi modificarea dobânzilor în mod nejustificat", a declarat astăzi, comisarul şef adjunct, Laura Dinţoi, al CJPC Vâlcea. Băncile cele mai reclamate sunt: Volksbank, BCR, Bancpost, CEC Bank.


 Banca e obligată să răspundă în 30 de zile


  Ordonanţa 50/2010 se aplică de la intrarea în vigoare, 21 iunie 2010, pentru creditele noi, iar cele vechi pot fi aliniate la noua legislaţie, în 90 de zile, până pe 21 septembrie 2010. „OUG 50/2010 prevede eliminarea mai multor comisioane, cum e cel de risc, eliminarea comisionului de rambursare anticipată pentru creditele cu dobândă variabilă şi se limitează la maxim 1% pentru cele cu dobândă fixă, tipul dobânzii nu se poate schimba, comisioanele nu pot fi redenumite", a mai precizat Laura Dinţoi. „Am luat de la BCR un credit de nevoi personale şi în contract am inclus un comisiion de risc în valoare de 58,40 de lei. Banca refuză să îl elimine, potrivit noii legislaţii, şi îl transformă în comision de administrate. Din acest motiv mă adresez la Protecţia Consumatorului", spune o râmniceancă care refuză să îşi dea numele până nu i se rezolva problema. Consumatorii care nu merg la bancă să solicite actul adiţional se consideră că acceptă vechiul contract. Cei care nu acceptă clauzele actului adiţional, pot notifica banca în scris şi creditorul e obligat să implementeze în 30 de zile modificările cerute potrivit legislaţiei în vigoare.


 Paşii care trebuie urmaţi


În cazul în care consumatorul nu primeşte un răspuns din partea băncii, în 30 de zile, acesta se poate adresa CJPC. Comisarii analizează cazul şi dacă se constată că banca nu respectă legislaţia se dispun sanţiuni. Actul adiţional poate fi contestat şi în instanţa de judecată.

Râmnicu Vâlcea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite