Râmnicu Vâlcea: Privatizarea transportului local trage rablele pe dreapta

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăria vrea să reducă cheltuielile şi să modernizeze parcul auto al societăţii. Pensionarii şi studenţii vor beneficia de aceleaşi reduceri, promit edilii. În Râmnic biletul de autobuz e mai scump decât în Craiova sau Bucureşti.

În această dimineaţă zeci de călători urcau în autobuzele vechi de zeci de ani ale ETA. Deşi trebuiau duse la casat de ani buni, rablele încă mai circulă, dar nu pentru mult timp. Primăria are de gând să concesioneze serviciul public de transport în comun unei firme care să se ocupe de modernizarea parcului auto. „Se încearcă concesionarea anul acesta prin intermediul unei licitaţii publice. Scopul concesionării serviciului estea acela de a creşte confortul oamenilor care călătoresc cu autobuzul şi de a reduce costurile la bugetul local", afirmă Daniel Ionescu, purtătorul de cuvânt al primăriei Râmnicului. Tot el mai afirmă că , în cazul unei concesionări a serviciului, facilităţile pentru pensionari şi pentru elevi vor rămâne în vigoare. În acest moment pensionarii cu o vârstă de peste 65 de ani pot călători cu autobuzul gratuit în oraş, iar elevii au reducere de 50% din tariful abonamentului de transport. Călătorii spun că o schimbare ar fi bună, mai ales că autobuzele vechi nu mai fac faţă condiţiilor de trafic. „Eu fac naveta plătesc doi lei pentru o călătorie inconfortabilă. Autobuzele noi nu sunt destule, iar cele vechi sunt adevărate dezastre pe roţi", ne spune Rodica Petraru, din Râmnicu Vâlcea.


30 de autobuze ce trebuie casate
Potrivit lui Florian Borza, directorul actual al ETA, societatea este una care trebuie să funcţioneze indiferent dacă este operată de stat sau de un privat. „Fonduri de la bugetul local se vor aloca, mai ales pentru compensaţiile. Se vor acorda însă mai puţine, în funcţie de numărul celor care folosesc în mod efectiv serviciile", afirmă directorul ETA. În prezent societatea ce aparţine primăriei are 40 de autobuze, din care doar 10 sunt de ultimă generaţie şi asigură un confort decent. Restul de 30 de vehicule sunt, potrivit celor de la ETA, fabricate în anii 80 şi trebuiau demult casate. În schimb râmnicenii plătesc pentru un bilet mai mult decât nevetiştii din Craiova sau Bucureşti. Astfel, dacă în Capitală o călătorie se taxează cu 1,30 de lei, iar în Craiova biletul costă 1,5 lei, navetiştii din Râmnic plătesc câte 2 lei pe bilet.

Râmnicu Vâlcea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite