Societatea de transport care duce turiştii în Salina Slănic a angajat-o pe soţia unui inspector care verifică starea tehnică a microbuzelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Evenimentul petrecut duminică la Salina Slănic din judeţul Prahova, în urma căruia 22 de persoane, cetăţeni israelieni, au fost rănite, nu poate fi catalogat nici accident rutier şi nici accident de muncă. Microbuzul cu turişti s-a răsturnat într-o curbă periculoasă, în tunelul care duce în subteran, la o adâncime de 205 metri, unde se află mina Unirea.

În cauză se fac cercetări cu privire la infracţiunea de vătămare corporală din culpă, dar acţiunea penală se pune în mişcare doar la plângerea prealabilă a persoanei vătămate, conform Codului Penal.

Ancheta este coordonată de Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploieşti, care a preluat dosarul de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Vălenii de Munte. Până în prezent niciuna dintre victimele accidentului de duminică de la Slănic nu a depus o plângere. Pot face acest lucru în termen de 90 de zile.

Surse: şoferul susţine că microbuzul s-a stricat în timpul cursei

Surse judiciare au precizat că luni au fost audiate la Parchet victimele care nu au rămas internate în spital, dar şi şoferul microbuzului şi reprezentanţi ai Griro Transport, societatea care asigură transportul turiştilor în salina Unirea. Conform aceloraşi surse, şoferul a susţinut că accidentul s-a produs din cauza unei defecţiuni la microbuz, care a început să prindă viteză în mod nejustificat şi nu a mai putut fi controlat. Aceeaşi variantă este susţinută şi de victimele deja audiate, care au precizat că maşina în care se aflau a început să meargă brusc cu viteză mare după care s-a răsturnat pe o parte.

În ancheta evenimentului de la Slănic sunt implicate mai multe instituţii de control. Poliţia Prahova a fost solicitată să intervină la Salină, însă atribuţiile poliţiştilor sunt limitate pentru că în cauză nu se poate vorbi despre un accident rutier pentru că microbuzul nu s-a răsturnat pe un drum public. IJP Prahova face verificări doar cu privire la infracţiunea de vătămare corporală din culpă. Şi Inspectoratul Teritorial de Muncă Prahova, ai cărui inspectori au venit la locul accidentului, are atribuţii limitate deocamdată.

Nu este accident de muncă pentru că şoferul nu a fost rănit

Constantin Stoica, inspector ITM Prahova, a declarat că atâta vreme cât angajatul societăţii, adică şoferul microbuzului, nu a fost rănit, în cauză nu poate fi deschisă o anchetă cu privire la un accident de muncă.

”Evenimentul de la Slănic nu este de competenţa noastră. Şoferul nu a fost rănit sau are vătămări minore. Noi nu ne putem implica în cazul turiştilor răniţi, pentru că sunt alte instituţii care fac asta. Este considerat accident de muncă doar dacă angajatul primeşte 3 zile de concediu medical”, a declarat Constantin Stoica.

Conform legislaţiei în vigoare sunt considerat accidente de muncă acele evenimente care produc incapacitare temporară de muncă de cel putin 3 zile calendaristice, accidentele care produc invaliditate, accidentele mortale şi accidentele colective, cand sunt accidentate cel putin 3 persoane în acelaşi timp şi din aceeaşi cauza.

Pentru a se stabili cauza care a determinat răsturnarea microbuzului, Poliţia aşteaptă expertizarea tehnică a maşinii şi concluziile Inspectoratului de Stat pentru Transport Rutier (ISCTR).

Angajat surpriză

Transportul turiştilor în mina turistică Unirea de la Salina Slănic este asigurată din anul 2015 de către SC GRIRO TRANSPORT SRL din Păuleşti. Societatea a câştigat licitaţia deschisă organizată de Compania Naţională a Sării (SALROM) cu un preţ de 65 de lei fără  TVA /rută, valoarea estimată a contractului fiind de 682.500 lei. Conform contractului de atribuire, Grirotranport efectuează 10.500 de curse.

La licitaţia organizată de Salrom în anul 2015 singura societate de transport care s-a prezentat a fost Griro Transport din Păuleşti, cea care a şi câştigat atribuirea contractului. Vedeţi aici contractul.

Neoficial, în rândul transportatorilor locali, motivul pentru care firmele de transport nu se înghesuie să transporte turişti în salina de la Slănic este traseului dificil, prin tunel, cu drum în pantă, plin de gropi şi curbe. În plus, din cauza sării, microbuzele se strică mult mai des, iar investiţiile în reparaţii pot reduce din profit.

Pe de altă parte, important de precizat este şi faptul că la societatea Grirotranport din Păuleşti este angajat în postul de economist Grigore Roxana Iolona, soţia unui inspector de trafic rutier din cadrul ISCTR, Adrian Grigore, conform declaraţiei de avere a inspectorului postată pe site-ul isctr.ro.

ISCTR este o instituţie în subordinea Ministerului Transporturilor care asigură la nivel naţional inspecţia şi controlul respectării reglementărilor naţionale şi internaţionale în domeniul transporturilor rutiere, privind, în principal: siguranţa transporturilor rutiere şi protecţia mediului, dar şi starea tehnică a vehiculelor rutiere.

Pe site-ul ISCTR declaraţia de intrerese nu este completată de inspectorul Adrian Grigore.

Ploieşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite