Cum a plătit Primăria Ploieşti 37.000 de lei pentru trei pagini A4. S-a aflat, astfel, că simbolul iernii este fulgul de nea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăria Ploieşti a plătit 37.000 de lei de la bugetul local pentru conceptul organizării respectiv amplasării „Târgului de Crrăciun” şi a iluminatului ornamental festiv. În realitate, acest concept reprezintă doar două pagini şi jumătate de text pline de greşeli gramaticale la care se adaugă câteva fotografii grafice care prezintă cum ar trebui să fie montate ghirlandele luminoase.

Conceptul realizat de un SRL din Bucureşti, Produktiv Assets, se întinde pe două pagini şi jumătate şi prezintă „cu liniuţă de la capăt” o înşiruire de sugestii despre felul în care ar putea să arate târgul de Crăciun din Ploieşti.

Autorul conceptului le spune reprezentanţilor primăriei ploieştene, într-un stil stângaci şi plin de greşeli gramaticale, că specifice sărbătorilor de iarnă sunt zăpada, fulgul de nea, bulgărele, respectiv omul de zăpadă, elemente care trebuie să se regăsească în toate zonele din Ploieşti care urmează să fie decorate.

“Asociat sărbătorilor de iarnă este zăpada, iar decorul derivat este fulgul, bulgărele respectiv omul de zăpadă care trebuie să se regăsească în toate zonele ce urmează a fi decorate în Municipiul Ploieşti. (…) Atmosfera de sărbătoare în Târgul de Crăciun din Ploieşti se va acentua (scris doar cu un singur “c” n.r.) prin prezenta sa multiplă în diverse decoruri ca de exemplu ornamente de pom, în iluminatul şi decoraţiunile ornamentale, în butaforie sau proiecţii, alături de personaje consacrate precum Moş Crăciun. (…) Conceptul noastră (dezacrod prezent în textul original n.r.) se bazează pe un sistem hybrid de iluminare…proiecţilor (scris doar cu un singur “I”) dinamice cu imagini ale personajelor de basm” este doar o parte din textul conceptului pentru care Primăria Ploieşti a plătit 37.000 de lei.

Contactat telefonic, Edgar Surin, reprezentantul societăţii care a câştigat licitaţia pentru realizarea conceptului târgului de Crăciun din Ploieşti, a precizat că cele trei pagini care au ajuns în posesia  presei reprezintă doar o sinteză şi că, de fapt, pentru acest concept s-a lucrat intens, iar textul avea peste o sută de pagini.

“Este doar o sinteză a ceea ce s-a convenit în final cu Primăria, au fost peste o sută de pagini de simulări”, a declarat pentru “Adevărul” Edgar Surin.

Cu privire la greşelile gramaticale din text, Edgar Surin şi-a cerut scuze şi a dat vina pe tastatura calculatorului.

“Eu sunt cetăţean german, cunosc bine limba română, dar mai şi lucrez pe o tastatură setată în limba germană. Este posibil să fie şi greşeli, dacă sunt ele îmi aparţin şi îmi cer scuze pentru diversele dezacorduri. Nu am cuvinte. A fost totul în grabă şi sub presiunea timpului”, a explicat reprezentatul societăţii.

Produktiv Assets a propus Primăriei Ploieşti să asocieze imaginea Târgului de Crăciun cu personaje din celebrul film de animaţie „Frozen”, doar că cel mai probabil se va renunţa la această idee şi asta pentru că va fi nevoie de plata unor taxe către proprietarii drepturilor de autor. Aşadar, în loc de Olaf, ploieştenii se vor mulţumi cu omul de zăpadă „Ploti”.

image

Forma grafică a targului de Crăciun de la Ploieşti Foto Diana Frîncu

“Pentru o identitate unică creem personajul PLOTI  - omul de zăpadă care ne ajută la transpunerea în peisaje de basm a ilumnatului festiv” se arată în conceptul Trâgului de Crăciun de la Ploieşti, fără o descriere exactă sau măcar o referire la felul în care ar trebuie să arate acest personaj unic.

“M-am gândit la Ploieşti când i-am dat numele. Ploti-Ploieşti. Poate că am creat un brand. N-ar fi frumos să se vândă în târg căni cu imaginea lui Ploti?”, a mai spus Edgar Surin.

“Nu intră în atribuţiile noastre să facem corecţiile gramaticale”

Întrebat pentru ce s-a plătit cei 37.000 de lei, Adrian Dobre, primarul municipiului Ploieşti, a declarat că “banii au fost plătiţi pentru un concept general, care pe lângă a sugera modul în care trebuie să arate iluminatul ornamental-festiv, modul în care trebuie să arate Târgul de Crăciun, modul în care va fi poziţionat Târgul de Crăciun, elementele care apar în Târgul de Crăciun, alte idei care vor fi aduse cu acest nou concept, de exemplu cum a fost şi cu una din propuneri de realizare a unui patinuar în cadrul acestui târg”.

Întrebat dacă în afară de cele trei pagini pe care se află textul conceptului, mai există şi alte elemente ale proiectului, Dobre a replicat:

“În primul rând, când s-a făcut selecţia celor care au participat, a existat o documentaţie mult mai stufoasă, care a fost apoi aprofundată”.

Cât despre greşelile gramaticale din textul conceptului, primarul municipiului Ploieşti a spus că “nu intră în atribuţiile noastre să facem corecţiile gramaticale”, ci că “trebuie să avem grijă ca ceea ce a fost propus acolo este adecvat oraşului şi că este varianta optimă pentru realizarea acestui târg”.

La licitaţia organizată de Primăria Ploieşti în vederea atribuirii proiectului de realizare a conceptului Târgului de Crăciun a participat o singură societate, Produktiv Assets SRL, care a şi fost declarată câştigătoare. Societatea nu este la prima colaborare cu administraţia locală de la Ploieşti, ci a fost implicată şi în organizarea Festivalului Medieval, conform iubescploieştii.ro, spectacolului de 1 Iunie din acest an sau a sepctacolului de Revelion din 2016.

image
image
image
Ploieşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite