Separatoarele de benzi ar diminua numărul tragediilor rutiere și pe drumurile din Prahova

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Accidentul de la sfârșitul lui august, de la Bucov, a fost cel mai grav din ultimii ani, din Prahova (foto: Alex Policală)
Accidentul de la sfârșitul lui august, de la Bucov, a fost cel mai grav din ultimii ani, din Prahova (foto: Alex Policală)

Autoritățile recunosc utilitatea separatoarelor de sens, însă devin „mute" când vine vorba de achiziționarea lor. În Prahova, din cei aproape 320 de kilometri de drum național, numai pe 15 kilometri există astfel de prefabricate.

Prahova este străbătută de două artere naționale intens circulate: DN1, care face legătura cu Valea Prahovei și DN1B, care duce spre Buzău, unde valorile de trafic ating în anumite perioade ale anului valori impresionate. Direct proporțional cu acest fenomen este și numărul de accidente înregistrate pe șoselele menționate. Din păcate, în aceste evenimente, foarte multe persoane au murit nevinovate, după ce s-au trezit izbite de mașini care au pătruns pe contrasens. După cum afirmă la unison polițiștii, șoferii și reprezentanții Drumurilor Naționale, astfel de situații soldate cu pierderi de vieți omenești ar putea fi evitate, într-o oarecare măsură, dacă ar fi amenajate separatoare de sens.  

În total, în județul nostru sunt aproape 320 de kilometri de drum național, dintre care 145 pe arterele menționate mai sus. Separatoare de sens avem însă doar pe DN1 pe o lungime de 15 kilometri, iar pe DN1B nu există niciun prefabricat din beton care să delimiteze benzile.

Autoritățile susțin că nu există bani pentru așa ceva, deși o astfel de investiție ar salva vieți.

Sunt scumpe și de la Ministerul Transporturilor de unde obținem finanțare ni se spune că nu sunt bani pentru așa ceva. Un metru liniar de separatoare costă 100 de euro, astfel pentru un kilometru ne trebuie o sută de mii de euro. Toată lumea spune că sunt necesare, dar când trebuie aplicate proiectele constată că nu sunt bani. Ne lovim de neputință", ne-a declarat Valerian Manta, Șeful Serviciului de Drumuri Naționale (SDN) Prahova.

Șosele însângerate

Dacă ar fi existat astfel de prefabricate, numărul accidentelor și al victimelor ar fi fost cu mult mai mic. În vară, pe DN1, două femei, soţii de piloţi, au fost zdrobite de o maşină al cărei şofer a adormit la volan şi a pătruns pe contrasens. În urma impactului şi cel care a provocat tragedia a murit câteva ore mai târziu, la Spitalul Judeţean din Ploieşti.

Pe DN1B, între Valea Călugărească și Bucov, aproape că nu este săptămână în care să nu se producă accidente. Cel mai grav din ultimii ani a fost înregistrat la sfârșitul lui august, soldat cu moartea a cinci persoane nevinovate, rănirea altor șapte și distrugerea a șase mașini. Din declarațiile martorilor în zona respectivă cele mai multe dintre evenimentele care însângerează șoselele sunt din cauza pătrunderii pe contrasens.

Ion Haralambie din Bucov a fost unul dintre martorii tragediei de pe DN 1B, dar și al multor altor situații de acest gen și se numără printre șoferii care militează pentru montarea separatoarelor. „În zona asta se întâmplă mereu accidente. Se circulă cu viteză, unii sunt grăbiți, alții neatenți, alții mai adorm la volan și așa mor oameni nevinovați. Dacă ar exista separatoare ar avea de pătimit doar șoferii care nu-și stăpânesc volanul, nu și cei care circulă regulamentar", declara, în vară, Ion Haralambie.  

„Noi am făcut o analiză, iar prin montarea acestor separatoare s-ar reduce numărul accidentelor cu cel puţin 50%. Am făcut o informare către CNADR, am înţeles că va fi un program de licitare pentru acele prefabricate şi va fi şi judeţul nostru prins", ne-a declarat comisar-şef Ştefan Crivăţ, şeful Poliţiei Rutiere Prahova. Când se va întâmpla acest lucru, deocamdată nu se știe.

Bilanțul negru

De la începutul anului până acum în cele peste 400 de accidente înregistrate pe arterele prahovene, 88 de persoane au murit, iar alte 380 au fost grav rănite. „Față de anul trecut, numărul victimelor este într-o ușoară scădere, însă în 2011 au fost înregistrate evenimente mai grave, în sensul că au fost implicate mai multe persoane. Avem cazul de la Bucov cu cinci morți, avem cazul din cartierul Mihai Bravu, când un șofer n-a acordat prioritate și a intrat într-un microbuz. Zece persoane au fost rănite atunci. În toate cazurile de accidente rutiere soldate cu victime se deschide dosar penale. Unele sunt finalizate cu neînceperea urmăririi penale, dar avem și situații de șoferi care au fost trimiși în judecată și chiar arestați pentru fapta lor. În 2011, opt conducători-auto au fost arestați", ne-a precizat comisarul-șef Crivăț.

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe ploiesti@adevarul.ro!

image
Ploieşti



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite