Speak to me. Justiție prin telefon, în Prahova, Buzău și Dâmbovița

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sistemul „Speak to me“ va duce la scurtarea timpului de așteptare din sala de arhivă a Curții de Apel Ploiești. Foto Alex Policală
Sistemul „Speak to me“ va duce la scurtarea timpului de așteptare din sala de arhivă a Curții de Apel Ploiești. Foto Alex Policală

Toate informațiile despre un proces în desfășurare, taxele judiciare sau programul unei instanțe pot fi aflate printr-un simplu telefon la Curtea de Apel Ploiești. Sistemul „Speak to me" este accesibil inclusiv persoanelor cu deficiențe de vedere, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână.

Programul „Speak to me" a devenit operațional la Curtea de Apel Ploiești în cursul lunii februarie. Informațiile care pot fi obținute telefonic se referă, însă, și la principalele instanțele care sunt în raza acestei curți de apel. Vorbim despre procese și dosare de la Tribunalul Prahova, Tribunalul Dâmbovița, Tribunalul Buzău, Judecătoria Ploiești, Judecătoria Târgoviște și Judecătoria Buzău.

„Sistemul se adresează oricărui utilizator, ca alternativă la internet. Foarte mulți justițiabili nu au acces la un astfel de serviciu, fie nu sunt obișnuiți să-l folosească. De asemenea, este  foarte util oricărei categorii, inclusiv celor cu deficiențe de vedere", spune judecătorul Cristina Georgescu, președintele Curții de Apel Ploiești.

Astfel, toate informațiile disponibile și acum, pe internet, prin portalul Ministerului Justiției, pot fi aflate și la telefon. Adresabilitatea este mult mai largă, însă, pentru că mulți români nu au acces la internet sau nu au căpătat deprinderile necesare pentru a lucra cu un computer. În plus, aceste date pot fi aflate inclusiv în zilele libere sau cele în care sunt sărbători legale.

Apel interactiv

Practic, o persoană care apelează 0244.402.955 poate afla informații dintre cele mai diverse, precum cele despre circuitul oricăror dosare aflate pe rolul instanței (soluții, termene etc), cum se poate primi ajutor public judiciar, taxele judiciare de timbre, informații despre depunerea actelor la dosar, legalizare, învestire, programul de lucru al instanțelor, organizarea acestora și programul de audiențe.

Ion Ianbu

Ion Ianbu

„Nu se poate pune problema unei supra-aglomerări a serviciului, pentru că numărul de telefon poate fi accesat, simultan, de către 30 de persoane. Mai mult, este accesibil 24 de ore pe zi, 7 zile de săptămână", explică Ion Ianbu, specialist IT în cadrul Curții de Apel Ploiești.

Chiar dacă este un sistem interactiv, la celălalt capăt al firului nu va răspunde cineva. „Nu ar trebui să credem, însă, că la celălalt capăt al firului este o persoană. Sistemul «Speak to me» este unul informatic, robotizat. Un meniu asigură navigarea, prin apăsarea cifrelor corespunzătoare, de pe tastatura telefonului, către informațiile dorite. Trei servere performante asigură procesarea și trasmiterea  informațiilor către utilizatori. Un alt avantaj față de portalul de pe internet este acela că soluțiile într-un dosar se actualizează încă din seara zilei în care au fost pronunțate, spre deosebire de internet, unde acestea sunt procesate abia a doua zi dimineața", mai spune Ion Ianbu.

Apelul este taxabil, cu tarif normal, corespunzător reței folosite de apelant.

În extindere

Curtea de Apel Ploiești este a treia instanță din țară unde se aplică sistemul „Speak to me - Interactive Voice Response", după Curțile de Apel din București și Brașov. Sistemul va fi extins și la celelalte judecătorii arondate Curții de Apel Ploiești, 14 în total, în Prahova, Dâmbovița și Buzău.

Ca un exemplu pentru amploarea informațiilor procesate prin programul „Speak to me", în 2011, la instanțele Curții de Apel Ploiești s-au judecat 13.470 de dosare, în medie 820 de dosare pentru fiecare judecător.

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe ploiesti@adevarul.ro!

image
Ploieşti

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite