Slujbe, cozi și grătare de Sfânta Maria, în Prahova FOTOGALERIE

În timp ce dimineața, oamenii abia mai aveau loc în biserici, după-amiaza a fost rezervată grătarelor și câtorva ore petrecute în aer liber. Pe Valea Prahovei s-a stat la coadă, la telecabină sau în trafic, pe DN1.

Ziua liberă de Sfânta Maria s-a resimțit în Ploiești printr-un trafic extrem de relaxat și foarte puțini trecători. Aglomerație a fost doar la biserici, în cursul dimineții, unde ploieștenii au ajuns să-și pomenească morții și să asiste la slujbe. În unele parohii a fost atât de aglomerat, încât oamenii au stat în curți și au ascultat liturghiile la difuzoare. „Am venit să ne pomenim morții și vii, să ne rugăm pentru sufletele noastre și ale celor plecați. Am fost crescuți credincioși, la fel ca înaintașii noștri și așa ne creștem și copiii", ne-a explicat de ce a venit la slujbă, la Biserica „Sfânta Treime" din Ploiești, Elena Andronic. Măcar la acest lăcaș de cult, oamenii au fost civilizați și nu s-au călcat în picioare pentru aghiazmă, împărtășanie și colivă. După slujbe, ploieștenii au ajuns și la cimitir, unde au aprins lumânări la mormintele rudelor decedate.

CLICK PE IMAGINI PENTRU O FOTOGALERIE CU MODUL ÎN CARE AU PETRECUT PRAHOVENII

Grătare la marginea orașului

Mai puțin pioși, alți ploieșteni au ocolit Biserica și au luat direct drumul grătarelor. Echipați cu mese, scaune, mici, friptură și „aperitive" bahice, s-au îndreptat către Parcul Bucov sau pădurea de la Păulești, unele dintre puținele locuri cu un strop de verdeață din marginea Ploieștiului. „E frumos, ne place tare la pădure. Nu aș fi venit, dar au tras prietenii de mine și bine au făcut. Ne relaxăm un pic, că mâine o luăm de la capăt cu munca. Am luat cârnați, mici, friptură, abia aștept să le mâncăm", era încântat de ieșirea la iarbă verde, la Păulești, Georgică Iancu, un ploieștean care gustase din țuica de la prieteni înainte să se așeze la masă, așa cum îi stă bine românului.

Alții, veniți la marginea orașului doar din lipsă de alternativă, nu erau la fel de mulțumiți. „Este o mizerie îngrozitoare, și-au bătut joc de pădurea asta, atât de frumoasă acum ceva ani. Vom mânca ceva și plecăm acasă, suntem dezamăgiți", era de părere Maria Macovei, o ploieșteancă venită să-și serbeze ziua numelui la aer liber.

Aglomerație a fost și în toate ștrandurile din jurul Ploieștiului, fie că vorbim de cele două de la Păulești, sau de piscinele din Boldești, Văleni și Mizil.

Trei ore la coadă la telecabină

Fumul de grătare s-a înălțat gros și pe Valea Prahovei, iar muzica a stagnat, predominant, în registrul manelelor. Mii de turiști au stat și trei zile la munte, în minivacanța de Sfânta Maria, fie în poienițe, fie cazați la pensiuni și hoteluri. Gradul de ocupare a fost de aproape 100%.

Ieri, după o noapte petrecută în cluburi sau în restaurantele din stațiuni, cea mai mare aglomerație a fost la telecabină, unde s-a stat și trei ore la coadă, dar și în trafic, pe drumul de întoarcere către casă.

Vânătoare pe șosele

Ieri, la prânz, traficul de pe Valea Prahovei fusese deja deviat de pe DN1 pe DN1 A, Săcele - Cheia - Ploiești. De la ora 17.00, câteva sute de polițiști și radare, dar și un elicopter au stat pândă pentru a vâna greșelile șoferilor, mai ales că valorile de trafic au fost extrem de ridicate pe șosele, începând de vineri, iar în weekend s-au înregistrat mai multe accidente ușoare și tamponări.

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe ploiesti@adevarul.ro!

Pentru ultimele noutăţi din Prahova, click pe poza de mai jos: