Ploieşti: Petruţ Viuleţ este “pilot” de mini-avioane

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De profesie inginer automatist, Petruţ îşi umple timpul liber cu proiectarea de machete şi lansări de avioane la dimensiuni reduse, pe care le pilotează prin staţii radio.

Are o meserie foarte solicitantă, însă chiar şi după 12 ore de muncă, tot îşi face timp pentru a meşteri la avioane, o pasiune despre care spune că îi mănâncă multe zile şi... bani. Sunt peste 70 de ploieşteni în oraş pasionaţi de avioane, aşa că s-au gândit să înfiinţeze şi un club. "Avem spirjinul Aeroclubului Român, aşa că organizaţia noastră va funcţiona sub egida lor, mai ales că avem foarte aproape Arodromul Strejnic. Suntem la început, însă vrem să fiinţăm într-o structură organizată", spune Petruţ Viuleţ.

Pasiunea avioanelor o are de foarte mult timp. A vrut să urmeze un liceu de aviaţie, la secţiunea electronică de bord, însă comuniştii descurajau urmarea unei şcoli la mare depărtare de casă, aşa că a renunţat, dar microbul i-a rămas în sânge şi s-a declanşat la maturitate, din întâmplare. "Bricolez tot timpul câte ceva, iar un coleg de muncă pescar m-a rugat să-l ajut să-şi construiască o barcă. Pentru că nu găseam un motor, am cumpărat un avion cu motor, iar după ce am pus motorul la barcă, am rămas cu avionul. Nu prea ştiam ce să fac cu el, şi, încet-încet am început să-l perfecţionez şi să ajung să-l pilotez prin staţia radio", povesteşte bărbatul.

De atunci, a adunat 9 avioane şi 3 elicoptere şi nu crede că se va opri prea curând.

Jucării de preţ

Maşinăriile meşterite de ploieştean sunt din poliester, au în interior un receptor care preia comenzile date prin staţia radio, motor, elice şi toate dotările care îi permit un zbor şi o aterizare normale. Petruţ îi montează avionului şi o cameră video care filmează în tot timpul planării. "Diferenţa dintre copii şi oameni mari e dată doar de preţul jucăriilor. Doar un motor costă câteva sute de lei, iar exemplarele de avioane mai sofisticate câteva mii de euro, mai ales că, acum, românii au acces la site-uri din străinătate care comercializează modele foarte complexe. Uneori, însă, o aterizare nefericită poate strica macheta. E nevoie de foarte multă concentrare şi de comenzi extrem de precise", spune Petruţ.

De aceea, şi găsirea unor locuri cât mai potrivite pentru aterizări presupune multă alergătură. Ideale sunt câmpurile deschise, cu iarbă cât mai scurtă, precum şi locurile din apropierea pădurilor. De foarte multe ori, ei sunt cei care fac curat după grataragii care încing micii şi lasă tone de mizerii în urma lor. Aproape în fiecare week-end, Petruţ Viuleţ şi ceilalţi ploieşteni pasionaţi de avioane pot fi găsiţi în astfel de locuri, unde fac schimb de cunoştinţe tehnice şi trucuri de zbor.

Ce-i place

Toată ziua meştereşte câte ceva şi aproape că nu există problemă căreia să nu îi fi dat de cap până acum. Încă din clasa întâi a descoperit că are înclinaţie pentru bricolaj.

Ce nu-i place

Faptul că unii oamenii îi ridiculizează pasiunea îl supără pentru că îşi dă seama că o astfel de atitudine vine din ignoranţă.

Aveţi un companion mai altfel la zboruri.

P.V: Da, este vorba despre pisoiul meu, Paganel, de trei ani şi jumătate. La început se speria de avioane prin casă, dar acum merge cu mine la zboruri şi aş putea spune că face şi spionaj când adulmecă machetele celorlalţi.

Sunt periculoase aceste avioane?

P.V: Da, şi asta încercăm să învăţăm oamenii. Nu sunt de jucărie, la o viteză de peste 200 de km în zbor, o elice te poate decapita. Au fost cazuri când am distrus avioane pentru că în zona de aterizare intraseră copii şi, pentru a evita un accident, am preferat să stric maşinăria.

 Profil

Născut. 29 iunie 1967, Ploieşti

Familie. Divorţat, o fetiţă

Studii. Facultatea de matematică-informatică

Pentru ultimele noutăţi din Ploieşti, click pe poza de mai jos

logo ads
Ploieşti

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite