Ploieşti: Arse la Lausanne, dar bune pentru Ploieşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

24 de troleibuze din Lausanne, scoase din trafic pentru că două au luat foc în 2005, vor circula pe străzile din Ploieşti.

Incendiul accidental care a dus la distrugerea celor două trolee a determinat autorităţile elveţiene să le scoată din serviciu, iar printr-un acord cu Neoplan, constructorul german, acestea au fost repatriate în Germania.

În 2007, un astfel de troleu a fost în probe şi la Budapesta, dar s-a confruntat din nou cu probleme tehnice. La începutul lui 2008, un exemplar a fost testat inclusiv în Ploieşti şi scos repede de pe străzi pentru defecţiuni, se pare la sistemul informatic.

Cumpărate într-un final de RATP Ploieşti, maşinile sunt, în opinia autorităţilor, numai bune pentru a asigura transportul public în municipiu.

Este adevărat că funcţionează atât cu motor disele cât şi cu electricitate şi par de-a dreptul luxoase în comparaţie cu rablele prăfuite din Ploieşti, dar ce te faci cu riscul de lua foc în trafic? "În urma semnalelor repetate în presă, am decis ieri să demarăm o anchetă şi să cerem un punct de vedere vânzătorului şi constructorului în privinţa incidentelor din trafic. Noi am dat curs contractului, dar, în funcţie de răspuns, vom decide dacă să-l continuăm sau nu", ne-a declarat Radu Popescu, directorul RATP Ploieşti.

Miştouri eleveţiene

Potrivit www.24heures.ch, un site elveţian de ştiri, sub titlul „Brûlés à Lausanne, ils finissent en Roumanie", adică ceva de genul „Arse la Lausanne, sfârşesc în România", jurnaliştii de acolo au povestit aventura prin care au trecut troleibuzele până să ajungă la ploieşteni.

Conform jurnaliştilor eleveţieni, aceste troleibuze au fost achiziţionate cu 15% din preţul unuia nou, ceea ce ar însemna 225.000 franci bucata. Oricum, la câţi bani au costat, să sperăm că acestea sunt dotate măcar cu extinctoare... funcţionale.

Ploieşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite