Mici expirați de câteva zile, în restaurantele de pe Valea Prahovei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Inspectorii Oficiului pentru Protecţia Consumatorului s-au mobilizat în staţiunile de pe Valea Prahovei, preferate de turişti pentru petrecerea sărbătorilor de iarnă.Pentru toate deficienţele s-au aplicat amenzi usturătoare, iar multe unităţi riscă să fie închise dacă nu-şi vor remedia în timp util problemele.

Controalele au scos la iveală o serie de nereguli mai ales în restaurante şi fast food-uri. Pentru toate deficienţele s-au aplicat amenzi usturătoare, iar multe unităţi riscă să fie închise dacă nu-şi vor remedia în timp util problemele.

Mâncare stricată în restaurante

Nici măcar înfiinţarea de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) a Comandamentului de Iarnă nu i-a determinat pe deţinătorii unităţilor de alimentaţie publică de pe Valea Prahovei să ofere servicii şi produse de calitate. Inspectorii OPC şi-au anunţat prezenţa în staţiunile montane încă de luna trecută, cu speranţa că agenţii economici îşi vor îmbunătăţi serviciile în perioada sărbătorilor de iarnă, atunci când fluxul de turişti creşte considerabil.

Controalele efectuate au scos la iveală o serie de nereguli mai ales în restaurante şi fast food-uri. De exemplu, într-o unitate de alimentaţie publică din staţiunea Buşteni, situată chiar în zona centrală, inspectorii au găsit casolete cu mici cu termenul de valabilitate expirat de mai multe zile. Tot aici, lactatele erau învechite, pâinea depozitată la voia întâmplării, iar farfuriile în care turiştii urmau să primească mâncarea erau ciobite. Nici actele nu erau tocmai în regulă. „Proprietarul acestui restaurant nu poate să facă dovada autorizaţiei pentru prepararea şi livrarea preparatelor culinare în regim de catering. În plus, nu se respectă condiţiile de depozitare prevăzute de producător. Am găsit ciuperci la temperatura mediului ambiant, deşi ele trebuie să stea la maxim 4 - 6 grade, am găsit ciuperci depozitate la un loc cu preparate din carne, ouă nedezinfectate care erau ţinute în acelaşi loc cu caşcavalul sau cu alte lactate. Oul, din câte ştiţi, este purtător de salmonela şi există riscul de infestare a consumatorilor. Am identificat şi materii prime la care durabilitatea minimală era depăşită cu 3 zile", ne-a explicat comisarul OPC, Alexandru Cârdei. Pentru toate deficienţele găsite, proprietarul restaurantului a primit o amendă de 30.000, iar la următoarea abatere riscă să-i fie închisă unitatea.

Sfaturi pentru consumatori

Activitatea agenţilor economici de pe Valea Prahovei va continua să fie atent monitorizată de comisarii OPC, iar turiştii sunt sfătuiţi să fie foarte atenţi la serviciile primite în staţiunile montane. De exemplu, în unităţile de alimentaţie publică acordaţi o atenţie sporită la achiziţionarea produselor şi preparatelor alimentare, cereți bonul de casă şi consultaţi cu atenţie lista pentru mâncăruri care trebuie să conţină preţul aferent cantităţii porţiei de mâncare. Înainte de a închiria o cameră, asiguraţi-vă că respectă standardele de calitate.

De asemenea, în centrele de închirieri echipamente fiţi atenţi ca shiurile, clăparii, săniile, patinele şi plăcile de snowboard să nu fie deteriorate. Orice neregulă constatată poate fi reclamată până pe data de 23 decembrie 2011 la cele două puncte de lucru ale inspectorilor OPC, unul la Hotel Bulevard din Sinaia, iar celălalt la Casa de Cultură din Buşteni. În perioada sărbătorilor, reclamaţiile pot fi sesizate la telefonul consumatorului 0800 080 999, apelul fiind gratuit.

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe ploiesti@adevarul.ro!

image
Ploieşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite