Cursă contra-cronometru pentru un proiect de 20 de milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu mai puţin de-o lună înainte de termenul de depunere a proiectelor, Primăria Ploieşti a decis, marţi, schimbarea completă a planului de modernizare a zonei Gării de Vest

Primăria Ploieşti şi Consiliul Judeţean pregătesc un proiect comun pentru atragerea fondurilor europene, care vizează modernizarea ieşirii din oraş pe la Gara de Vest şi facilitarea accesului în DN1. Partea administraţiei locale prevedea realizarea unui pasaj pe sub calea ferată, iar CJ s-a angajat să realizeze o pasarelă pentru supratraversarea Drumului Naţional 1, înspre Strejnic. Conducerile celor două instituţii s-au întâlnit ieri cu proiectanţii şi experţii în construcţii pentru a pune la punct proiectul, iar întreg planul, aflat în elaborare încă din 2007, a fost dat peste cap.

Pe deasupra sau pe dedesubt?

La aproape patru ani de la realizarea studiului de fezabilitate privind subtraversarea căii ferate, conducerea Primăriei a solicitat sfatul unui expert în poduri din cadrul Universităţii de Construcţii Bucureşti, care a explicat că ideea construirii pe sub calea ferată ar duce la lucrări mai dificile, lungi, scumpe, şi mai greu de întreţinut decât dacă s-ar face pe deasupra. În plus, legislaţia privind proiectarea a fost modificată în 2009 şi 2011, iar administraţia locală este obligată să facă un nou studiu de fezabilitate. Problema este că, dacă vrea să obţină finanţare europeană pentru acest proiect, conducerea Primăriei are la dispoziţie mai puţin de o lună pentru a finaliza documentaţia.

image

„Intenţia noastră este, în continuare, să depunem acest proiect în cadrul Polului de Dezvoltare, pentru a obţine finanţare europeană, până la data de 15 februarie, termenul stabilit de Ministerul Dezvoltării. Studiile geo şi toate documentele care au stat la baza s.f.-ului original rămân valabile, aşa că n-ar trebui să dureze mult să realizăm un nou studiu de fezabilitate. Experţii ne-au sfătuit să renunţăm la ideea subtraversării, propusă de vechea administraţie locală, şi să alegem o supratraversare a căii ferate", ne-a declarat, la finalul discuţiilor, Andrei Volosevici, primarul Ploieştiului.

Ieşire pe patru benzi

Podul peste calea ferată va avea o lăţime de aproximativ 23 de metri, câte două benzi pe sens, plus trotuare şi piste de biciclete. Planul urbanistic zonal prevede că şi continuarea străzii Mărăşeşti, de la barieră până la intersecţia cu DN1, poate fi extinsă pe patru benzi, lucrarea care, totuşi, nu e cuprinsă în proiect şi va trebuie efectuată ulterior de Primărie, din bugetul local.

În capătul opus, jumătatea de proiect propusă de Consiliul Judeţean prevede realizarea unei pasarele peste DN1, cu bretele de legătură, care să uşureze accesul pentru şoferii care ies din Ploieşti şi vor să meargă spre Strejnic ori spre cartierul Mitică Apostol.

image

„Traversarea subterană presupune lucrări mai dificile, mai costisitoare, de durată mai mare şi mai greu de întreţinut în timp", prof. dr. ing. Florian Burtescu, profesor la Universitatea de Construcţii Bucureşti

În forma iniţială, întreg planul era estimat la o valoare de aproape 20 de milioane de euro, însă proiectanţii spun că, prin trecerea de la subtraversare la supratraversarea căii ferate, costurile vor fi reduse substanţial.

„Mai ieftin, mai rapid, mai simplu"

„Soluţiile subterane sunt mai greoaie, mai scumpe, necesită mai mult timp de execuţie şi chiar devierea circulaţiei feroviare. Din experienţa mea, este mai uşor să obţii avizele de la CFR pentru realizarea unei supratraversări. În subteran, lâţimea necesară este de cel puţin 32 de metri, pasajele trebuie să aibă instalaţii pentru evacuarea apei şi iluminat permanent, sunt mai predispuse la probleme în timpul deszăpezirii şi de infiltraţii în ziduri. În plus, ar necesita devierea unor conducte de utilităţi existente în zonă", a argumentat prof. Dr. Ing. Florian Burtescu, de la catedra de Poduri a Facultăţii de Căi Ferate, Dumuri şi Poduri din cadrul Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti.

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe ploiesti@adevarul.ro!

image
Ploieşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite