Ploieşti: Angajaţii de la Finanţe, verificaţi de “Controlorii de opinie”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Funcţionarii publici care lucrează la ghişeele Serviciului Public Finanţe Locale din cadrul Primariei Ploieşti sunt evaluaţi în fiecare zi pentru felul în care rezolvă problemele contribuabililor, prin intermediul unor “controlori de opinie”.

Pentru a primi calificativele “satisfăcător”, sau “bine”, angajaţii Serviciului Public Finanţe Locale trebuie să zâmbească tot timpul şi să-l determine pe cei care le stau în faţă la ghişee să plece mulţumiţi.

În caz contrar, funcţionarii se pot alege cu un “nesatisfăcător” care, prezent de prea multe ori într-o lună în statisticile întocmite de şefii lor, îi poate transfera la alte departamente, unde nu se lucrează cu publicul, sau, mai grav, îi şi poate şterge de pe lista cu prime.

Cei şase “controlori de opinie” nu sunt inspectori puşi să evalueze activitatea colegilor lor, ci nişte aparate de mici dimensiuni , aşezate în faţa ghişeelor de lucru cu publicul.

Cele şase dispozitive sunt funcţionale de la începutul lunii, însă deocamdată sunt folosite cu titlu experimental. Iniţiativa montării “controlorilor de opinie” aparţine directorului instituţiei, Gabriel Hodorog, care spune că a simplificat în acest fel modalitatea de evaluare periodică a angajaţilor.

“Acum ne aşteptăm să primim mai puţine sesizări şi să nu-I mai pun faţă în faţă pe reclamant şi pe funcţionar, să spună care are dreptate şi care nu. Prin aceste aparate încerc să găsesc omul potrivit la locul potrivit” este de părere Gabriel Hodorog, şeful Serviciului Public Finanţe Locale din cadrul Primăriei Ploieşti.

“Nimeni nu este dat afară. Cei care primesc multe calificative de “nesatisfăcător” sunt mutaţi la alte birouri, unde nu vor mai avea de-a face cu publicul. Aşa toată lumea va fi mulţumită”, a mai precizat acesta.

Lasă loc de interpretări
Funcţionarii care au legatură directă cu publicul, mai putin angajaţii de la casierii, au obligaţia să îi solicite clientului, după ce îi este rezolvată problema, sa apese pe un boton al “controlorului de opinie” prin care să îşi exprime părere cu privire la activitatea prestată.

 “La fel ne purtam cu oamenii şi înainte, nu văd ce mare lucru ar putea schimba aparatele acestea. Nu este vorba de intimidare, dar nu prea sunt de acord cu aceste grade de măsurare a opiniei. Nici noi nu ştim care este mai bun “satisfăcător” sau “bine”.

De ce nu există un “foarte bine” ”, consideră Jana Neacşu, consilier la unul dintre ghişeele unde se lucrează cu publicul. “Ar fi bune nişte prime pentru cei care au numai calificative bune. Cred că sunt utile aparatele, însă ne simţim ca la şcoală. Pe oameni oricum îi amuză, mai ales când le vorbeşte robotul. Interesul este să nu avem reclamaţii”, spune Liliana Bădicioiu, angajată a  Serviciului Public Finanţe Locale din cadrul Primăriei Ploieşti.

Ploieşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite