Piteşti:Uitucii din taxi

Piteşti:Uitucii din taxi

Zilnic, piteştenii îşi uită în taxiuri bunurile de valoare, de la portofele, genţi sau telefoane mobile, la diferite obiecte din aur.

În Piteşti îşi duc veacul pe străzi aproximativ 1.300 de taximetrişti autorizaşi, şi aproape că nu există zi ca un taximetrist să nu găsească pe bancheta din spate a maşinii sau pe bord diferite obiecte uitate de clienţii.

Taximetrişii de vârsta a doua sunt de bună credinţă
Marea majoritate a taximetriştilor, în special cei de vârsta a doua, sunt de bună credinţă şi anunţă la dispecerat bunurile uitate de clinţi în maşină.

„ Sunt taximetrist de 7 ani şi dacă adunam toate bunurile pe care clienţii le-au uitat în maşina mea, puteam face un muzeu de obiecte găsite”, spune Spiridon Ciopata (48 de ani).

Ultima dată, taximetristul a găsit pe bancheta din spate  o brăţară din aur de 5 grame. Era un model rar întâlnit, pe care l-a înapoiat posesorului după două săptămâni.

„M-am dus imediat după clientă, pe care o lăsasem într-un restaurant, să-i restutui obiectul, însă aceasta mi-a spus că nu-i lipeşte niciun bun. I-am lăsat indicativul de la maşină şi, după două săptămâni, m-a sunat să-mi spună că a constatat că-i lipseşte brăţara de aur. M-am întâlnit cu persoana în cauză şi i-am dat brăţara, pe care am ţinut-o tot timpul în maşină. Femeia a vrut să-mi dea recompensă 50 de lei, însă am refuzat. În cele din urmă, m-a cinstit cu o apă minerală şi o cafea.”, povesteşte taximetristul.

Şoferii tineri „uită” să restutuie bunurile găsite
Clineţii îşi uită în taxi diferite obiecte, de la genţi la apartate foto sau telefoane mobile, însă nu toţi au norocul să le găsească.

„ Recent, mi-am uitat telefonul mobil, care valora 800 de lei, pe bordul, în taxi. Mergeam la un chef cu prietenii. Mi-am dat seamna că îmi lipseşte mobilul, la puţin timp după ce am coborât din taxi.

Ştiam indicativul maşinii, am sunat la dispecerat, însă taximetristul respectiv a comunicat prin staţie că nu a găsit niciun obiect în maşină. Şoferul era tânăr, aveam în jur de 25 de ani, şi nu avea cum să nu vadă telefonul, pentru că-l uitasem pe bord..... Asta este”, spune Cristian (22 de ani), unul dintre clienţii uitucii pe care un moment de neatenţie l-a constat destul de scump.

Cei care îşi uităbunurile personale în taxi au astfel şansa să le recupereze numai dacă şoferul se ghidează în viaţă după principiul: „ce nu-i al meu, aparţine altuia, şi nu mă pot folosi de el”.

„ Am fost sărac şi niciodată nu m-am bucurat de bunul altuia. Am găsit în maşină foarte multe obiecte de valoare. Chiar şi portofele cu sume importante de bani. De fiecare dată, le-am restutit clienţilor obiectele uitate în taxi, pentru că ştiu că niciodată nu poţi avea parte de ce-i al altuia”, este de părere Constantin Teodorescu (56 de ani), unul dintre cei mai vechi taximetrişti din Piteşti.

Clienţii îşi uită bunurile în taxi pe fond de oboseală şi de stres
Majoritatea celor care îşi uită în taxi diferite bunuri personale, fie sunt prea obosiţi, fie sunt grăbiţi sau stesaţi. Asta este explicaţia pe care o dau psihologii. „Graba, oboseala sau stesul generează astfel de situaţii. Oamenii devin uituci, fie dimineaţa, când încă nu s-au trezit bine şi sunt grăbiţi să aajungă la locul de muncă, fie seara sau noapte, când sunt obosiţi”, precizează Cătălina Marinescu (32 de ani), psiholog.