Verificarea contorului, la CEZ, te costă aproape 200 de lei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacă ai suspiciuni asupra noilor contoare montate de CEZ trebuie să scoţi bani din buzunar. CEZ  nu primeşte nicio reclamaţie legată de funcţionarea contoarelor, dacă nu achiţi o taxă. Suma reprezintă contravaloarea serviciului de verificare şi ţi se returnează numai dacă se dovedeşte că aparatul chiar avea probleme.

Constantin Stanca din Topoloveni  are o astfel de problemă. Pe 16 februarie, Compania CEZ i-a schimbat vechiul contor cu unul nou, electrionic. Procedura face parte dintr-o campanie derulată de furnizorul de electricitate care vizează înlocuirea tuturor aparatelor mai vechi de 8 ani cu unele mai performante. Bărbatul tot vede “performanţele” noului contor de mai bine de trei săptămâni şi nu-i vine să creadă ochilor. Potrivit înregistrărilor, consumul său zilnic a crescut de la o medie de 4kw la 10 kw pe zi.”Cu vechiul contor aveam un consum lunar de 100-120 de Kilowaţi. Acum, cu 10 kw pe zi, voi ajunge la peste 300 pe lună. Şi nu mi-am mai instalat niciun aparat electric nou. Dupa părerea mea face inregistrari eronate.”, explică bărbatul.

 Omul s-a hotărât să facă o reclamaţie la CEZ. Şi-a pus oful pe hârtie şi s-a dus la registratura companiei. ”Mi-au cerut 200 de lei pentru înlocuirea contorului şi, cum nu mi s-a părut  normal ca această  operaţiune să se facă pe cheltuiala mea, nici măcar n-au vrut să-mi primească reclamaţia şi să-mi dea un  număr de înregistrare.”, spune Constantin Stanca.

  Deranjul se plăteşte

 Reprezentanţii CEZ confirmă că aceasta este procedura. ” Cientul depune reclamaţia la registratură iar pentru verificarea contorului se plăteşte o taxă. O echipă CEZ se deplasează la domiciliul clientului, îi montează un nou contor iar cel suspicionat este adus la laborator, pentru verificări. După efectuarea acestei proceduri, dacă se constată că aparatul este defect, contravaloarea taxei de verificare se returnează.”, explică Radu Oţelea , purtător de cuvât CEZ Piteşti.

Practic, taxa, în valoare exactă de 182,52 de lei se returnează numai dacă nu te-ai înşelat în privinţa aparatului. Dacă doar ţi s-a părut că înregistrează eronat, banii rămân la CEZ pentru că … deranjul se plăteşte!

 “E complet anapoda”


  Conducerea Oficiului Judeţean pentru Protecia Consumatorului  spune că nu este normal să pretinzi o taxă în astfel de situaţii. ”E complet anapoda să ceri bani pentru o verificare. Cetăţeanul care a observat că aparatul întregistrează eronat ar trebui să se adreseze nouă. Am mai avut situaţii în care, după schimbarea contoarelor, oamenii s-au trezit cu facturi exagerate. Probabil a fost vorba de un defect de fabricaţie al aparatelor în cauză. Am reuşit să rezolvăm aceste situaţii pe cale amiabilă, cu cei de la CEZ.”, spune  Gheorghe Nicuţ directorul OJPC Argeş


 Campania de înlocuire a vechilor contoare cu unele noi, electronice, a început în noiembrie 2009.  Majoritatea  clienţilor CEZ au fost prinşi deja în această procedură care va continua până la schimbarea tururor aparatelor mai vechi de 8 ani. Contoarele care au o vechime mai mică, vor fi şi ele schimbate, treptat, atunci când vor depăşi durata normală de funcţionare. Contoarele electronice, vor putea  fi citite şi de la distanţă, însă compania nu a implementat încă noul sistem de citire pentru că, pe de o parte CEZ nu dispune încă de infrastructura necesară efectuării unor astfel de operaţiuni iar pe de altă parte, nu toate contoarele vechi au fost înlocuite cu aparate electronice .






Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite