Piteşti: Dacia Duster, pilotată de Alain Prost în cadrul Trofeului Andros
0Dacia se va alinia la startul unei competiţii sportive pe gheaţă, în cadrul concursului pentru celebrul trofeu Andros, o competiţie automobilistică atipică ce valorizează eficienţa vehiculelor şi a piloţilor, limitând utilizarea tehnologiilor complexe şi costisitoare. La volanul vehiculului de competiţie Dacia Duster se va afla Alain Prost.
Trofeul Andros este recunoscut drept una dintre competiţiile sportive foarte dificile, cu circuite pe gheaţă, a căror stare variază în funcţie de condiţiile meteo. Alain Prost îşi va putea pune în valoare aptitudinile de pilot profesionist, într-o competiţie care cere îndemânare, rigoare şi precizie.
“ Sunt încântat să concurez pe Dacia Duster. Este un vehicul complet nou şi sunt mândru să particip la promovarea acestuia într-un context atât de original cum este Trofeul Andros. Am încredere în capacitatea şi în fiabilitatea vehiculului pentru această cursă, având în vedere colaborarea cu Renault Sport Technologie. ”, a explicat Alain Prost.
Dacia dezvăluie, cu ocazia acestui eveniment, numele şi liniile modelului Duster, cel de-al şaselea model al mărcii. Vehicul 4x4 robust şi fiabil va fi destinat clienţilor aflaţi în căutarea unui vehicul offroad pentru uz cotidian la un preţ accesibil.
Prima participare la Trofeul Andros
Dacia va participa la circuitele pe gheaţă din cadrul Trofeului Andros, ediţia 2009-2010, la categoria Silhouette unde fiabilitatea vehiculelor va fi pusă la grea încercare, iar Dacia va avea ocazia să demonstreze că robusteţea este înscrisă în genele sale de marcă.
“Regulamentul concursului nu permite echiparea vehiculelor din competiţie cu elemente de tehnologie foarte sofisticate sau costisitoare. Astfel, conform regulamentului de concurs, care impune utilizarea un anumit tip de şasiu, de cutii de viteze şi de pneuri, concurenţii vor apela la soluţii simple şi ingenioase, două trăsături care definesc spiritul Dacia.”, se precizează într-un comunicat de presă emis de Uzina de la Mioveni.
Ultimul născut al gamei Dacia va primi botezul competiţiei avându-l la volan pe Alain Prost. Dacia îşi propune să creeze astfel un efect de surpriză, prezentând în avanpremieră Dacia Duster, ale cărui linii prefigurează viitorul model 4x4 al mărcii, care va fi comercializat în 2010. Flancurile înalte şi pasajele de roţi profilate indică apartenenţa modelului la universul vehiculelor 4x4. Caroseria vehiculului de competiţie Dacia Duster a fost adaptată exigenţelor concursului: suprafeţele vitrate mari şi poziţia montantului frontal au fost concepute pentru a oferi o bună vizibilitate frontală şi laterală.
Dacia Duster a beneficiat de întreaga expertiză Renault Sport Technologies
Maşinile înscrise în competiţiile Trofeului Andros sunt supuse unor pregătiri speciale. Vehiiculul de competiţie Dacia Duster a beneficiat de întreaga expertiză Renault Sport Technologies în materie de competiţii automobilistice.
“Sub caroseria din fibră de sticlă se află un şasiu tubular şi un motor V6 3l 24v al Alianţei Renault Nissan. Motorul a fost special pregătit pentru a oferi performanţe maxime în ciuda testelor dure la care va fi supus. Afişând o putere de 350 CP la 7 500 rot/min, motorul oferă un cuplu de 360 Nm la 5 500 rot/min. Cutia de viteze cu 6 trepte permite o schimbare precisă şi rapidă a rapoartelor, chiar şi în timpul virajelor pe gheaţă. Amplasarea motorului în partea posterioară a maşinii are drept scop repartizarea optimă a masei regulamentare de 950 kg. Un centru de greutate localizat cât mai jos conferă stabilitate maximă şi un comportament mai eficient.”, se mai precizează în comunicatul constructorului de vehicule.
Vehiculul de competiţie Dacia Duster este echipat cu suspensii cu două braţe triunghiulare şi amortizoare cu cursă lungă, care îi permit să abordeze terenurile dificile. Vehiculul este echipat cu diferenţial cu alunecare limitată, indispensabil pentru conducerea în condiţii extreme.
Acest dispozitiv, care se regăseşte şi pe alte modele de competiţie sau de serie concepute de Renault Sport Technologies, menţine eficienţa vehiculului indiferent de gradul de aderenţă la sol, de stilul de pilotaj sau de tipul de curbă abordat. În plus, vehiculul de competiţie Dacia Duster este echipat cu un sistem cu 4 roţi directoare, pentru un control complet al traiectoriei. Acest sistem este mecanic, acţionat printr-un mecanism conectat la direcţia faţă, care poate fi ajustat rapid în funcţie de configuraţia circuitului