Renault – premiul pentru a doua cea mai mincinoasă reclamă din Franţa
0Grupul Renault a câştigat recent un premiu care nu-i face prea multă cinste. Constructorul francez a obţinut locul al doilea în competiţia Prix Pinocchio, adică premiul mincinoşilor, la categoria companiilor care au lansat campanii publicitare care induc clienţii în eroare.
Renault a câştigat acest premiu după ce a difuzat o reclamă în care Duster era prezentat ca fiind o maşină mai ecologică decât în realitate. Emisiile Dusterului, cuprinse între 135 şi 185g CO2/km, în funcţie de motorizare, sunt peste media maşinilor vândute în Franţa,133 g CO2/km, însă mai mici ca ale altor SUV-uri diesel.
Citeşte şi Reclama la Duster , interzisă în Franţa
Cu toate acestea, asociaţia pentru protecţia mediului Les Amis de la Terre au cerut ca reclama care inducea în eroare clienţii să nu mai fie difuzată. Aceeaşi asociaţie este care care acordă anual premiile Pinocchio.
La categoria la care a fost nominalizat, “Greenwashing”, Grupul Dacia-Renault a obţinut 20% din voturi.