Piteşti: De unde a pornit ideea primei Dacia decapotabile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Jurnalistul francez Paul Pellerin şi-a imaginat cum ar arăta un Sandero Cabrio. Dacia susţine că nu are în plan realizarea unui asemenea model în viitorul apropiat, însă nici un SUV nu părea posibil acum câţiva ani.

Jurnaliştii site-ului auto din Franţa, Caradisiac, şi-au imaginat cum ar arăta un model decapotabil produs de Uzina Dacia. Pornind  de la ipoteza că producătorul român este în plină ascensiune şi şi-ar putea lărgi gama cu o astfel de maşină, Paul Pellerin a lansat ideea unui Sandero cabrio.

Decapotabila ar putea costa 11.000 de euro
Modelul, bazat pe platforma Sandero, care a suferit doar mici modificări, cum ar fi adăugarea unei bare între cele două rânduri de scaune care să întărească rezistenţa maşinii, ar putea fi produs, conform jurnalistului francez în varianta două uşi, cu patru locuri. Iar pentru ca preţul să fie cât mai mic, de aproximativ 11.000 de euro, pavilionul s-ar putea rabata manual.

L-am contactat pe Paul Pellerin pentru a ne da mai multe detalii despre acest proiect îndrăzneţ. Încă de la început a recunoscut că totul este doar fructul imaginaţiei sale, dar că Dacia va trebui să-şi diversifice gama, mai devreme sau mai târziu, pentru a atrage noi clienţi.

“Putem presupune, după ce am văzut machete şi schiţe, că va exista, peste câţiva ani, un coupe pe baza Sandero. De ce să nu ne imaginăm de asemenea şi un cabrio, pe aceeaşi bază? Dacă sunt mai puţini clienţi dispuşi să cumpere maşini scumpe, un cabrio la 11.000 de euro va fi chiar accesibil. Este suficient să vezi succesul pe care Duster îl are în Franţa, al cărui preţ este cu cel puţin 6000 de euro mai mic decât preţul unui model echivalent produs de alt constructor, pentru a te convinge.”, ne-a declarat jurnalistul francez.

“Dacia beneficiază astăzi de imaginea unei mărci de maşini la preţ redus. Ne putem imagina că în timp acest calificativ nu va fi suficient pentru a atrage noi clienţi. Dispunând de modele distractive, va atrage mai mult. Fiecare marcă, pentru a supravieţui, trebuie să facă dovada inovaţiei. Să etichetezi Dacia ca un constructor ieftin, cu o gamă de maşini de bază şi practice, este, după părerea mea, o greşeală.


În ceea ce priveşte modificările caroseriei Sandero, cred că este vorba, mai de grabă, de o restilizare. Cabrioletul care va apărea, după părerea mea, în 2014,  va beneficia de restilizarea Sandero, prevăzută, dacă totul va merge bine, în 2001 – 2012. Aceasta va fi uşoară, Sandero nu necesită prea multe modificări de stile, cum s-a întâmplat cu Loganul în 2008. Dar momentan nu pot să-mi dau seama cu ce va semăna Sandero restilizat.”, a mai declarat jurnalistul francez pentru Adevărul de Seară.

Dacia nu are în plan o decapotabilă

În toamna lui 2008, la salonul auto din Sao Paolo, francezii au prezentat un model cabrio, derivat din Sandero, numit Sand’Up. Dacia susţine însă că nu are în plan construirea unui Sandero decapotabil.

“Dacia deţine în prezent o gamă variată de modele care se va extinde şi mai mult în viitor. Este firesc ca presa de specialitate să-şi imagineze posibile modele viitoare ale mărcii. Nu avem în vedere în acest moment extinderea gamei cu un astfel de model.”, au declarat pentru Adevărul de Seară reprezentanţii Uzinei Dacia Renault.

Piteştenii o consideră frumoasă, dar s-ar gândi de două ori înainte s-o cumpere.

Dan Palangă, 31 ani: “E frumuşică, dar n-aş cumpăra-o. E pentru doamne”

Liviu Sima, 26 ani: “E frumoasă,  îmi place. Automat că mi-aş cumpăra-o dacă aş avea bani. Chiar nu e scumpă pentru o decapotabilă”

Olimpia Albulescu, 26 de ani: “Nu îmi place. Nu îmi place nici Sandero în general. Pentru o maşină pe care o foloseşti două luni pe an, e cam scumpă”

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite