Piesele contrafăcute de Dacie sunt foarte periculoase

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În această dimineaţă, la Showroom-ul Dacia de pe Splaiul Independenţei din Capitală, Grupul Renault în România a prezentat piese auto Dacia, atât contrafăcute, cât şi originale Renault. Jean François Martin, directorul de Calitate şi Servicii a vorbit despre riscul utilizării pieselor contrafăcute, dar şi cum se poate face distincţia între o piesă falsă şi una de origine.

Potrivit lui Martin, cea mai mare deosebire este la preţ, costul unei bare de protecţie de origine fiind de trei ori mai mare decât preţul uneia contrafăcute. O altă diferenţă poate fi sesizată la etichetă. „Pe eticheta originală, codul de serie unic este ştanţat, iar pe eticheta contrafăcută codul este tipărit sau chiar inexistent. De asemenea, holograma de pe etichetele produselor contrafăcute apare în mai multe culori, iar pe eticheta originală aceasta evidenţiază sigla Dacia, de culoare albastră“, a spus Jean François Martin.

Acesta a mai precizat că fenomenul de contrafacere a pieselor auto este un pericol pentru siguranţa tuturor, acestea distrugându-se mult mai uşor. „În cazul accidentelor, putem descoperi dacă acesta a avut loc din cauza pieselor contrafăcute. La cele mai mici şocuri, piesele contrafăcute se strică cel mai repede“, a mai spus directorul de Calitate şi Servicii.

Falsurile, distruse de jurnalişti

În cadrul aceluiaşi eveniment, angajaţii Dacia, dar şi jurnaliştii au făcut un experiment, distrugând piesele falsificate. Reprezentanţii Renault au precizat că cele mai contrafăcute sunt elementele de caroserie, printre care barele de protecţie şi capotele, dar şi filtrele de ulei sau plăcuţele de frână. „Fenomenul de contrafacere a luat amploare la nivel mondial, din cauză că piesele sunt foarte ieftine. Spre exemplu, o bară de protecţie de origine Renault costă în jur de 600 de lei, iar una contrafăcută costă 150-200 de lei“, a precizat Jean François Martin.

Mecanicii Dacia au spus că o capotă de origine trebuie, în cazul unui accident, să se comprime, pe când cele contrafăcute se pliază, riscul de accidentare al şoferului fiind mult mai mare. Jean François Martin a evaluat prejudiciul adus de contrafacerea pieselor Renault, pe piaţa din România, la aproximativ 4-5 milioane de euro. În ţara noastră, piesele falsificiate reprezintă 10% din piaţă şi sunt aduse de obicei din China, dar şi din Bulgaria sau Turcia.

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite