Piteşti: Informaţii de la Direcţia Finanţelor Argeş
0În atenţia intermediarilor, societăţilor de administrare a investiţiilor sau alţi plătitori de venituri realizate de către persoanele fizice din tranzacţii cu titluri de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise:
Conform prevederilor alin. (6) al art. 66 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi Ordinului Preşedintelui ANAF nr. 233/2011 pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare prevăzute la titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal (publicat în M.O. nr. 101/08.02.2011), pentru tranzacţiile cu titlurile de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, fiecare intermediar, societate de administrare a investiţiilor în cazul răscumpărării de titluri de participare la fondurile deschise de investiţii sau alt plătitor de venit, după caz, are obligaţia să depună anual, până în ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul expirat, la organul fiscal competent o declaraţie informativă privind totalul câştigurilor/pierderilor, pentru fiecare contribuabil - persoană fizică.
Este vorba despre formularul 206 "Declaraţie informativă privind câştigurile/pierderile din transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise", cod 14.13.01.13/t.v.1.
ASPECTE IMPORTANTE :
* Pentru anul fiscal 2010, declaraţia se completează pentru câştigurile/pierderile din tranzacţii cu titluri de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, realizate începând cu data de 1 iulie 2010.
* Declaraţia se depune până la data de 28 februarie 2011, pentru anul 2010, la organul fiscal la care intermediarii, societăţile de administrare a investiţiilor sau plătitorii de venit sunt înregistraţi în evidenţa fiscală.
* Declaraţia se depune, în format electronic, pe suport magnetic sau optic, prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
Suportul magnetic sau optic va fi însoţit de borderoul centralizator, listat pe hârtie, semnat şi ştampilat, potrivit legii.
Borderoul se completează în două exemplare:
- originalul se depune la organul fiscal, împreună cu formatul electronic al declaraţiei;
- copia se păstrează de către intermediar, societatea de administrare a investiţiilor sau plătitorul de venit, după caz.
* Programul de asistenţă este pus la dispoziţia contribuabililor, gratuit, de unităţile fiscale sau poate fi descărcat de pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
* Ori de câte ori intermediarii, societăţile de administrare a investiţiilor sau plătitorii de venit constată erori în declaraţia depusă anterior, aceştia completează şi depun o declaraţie rectificativă, situaţie în care se va înscrie "X" în căsuţa prevăzută în acest scop.