Ovidiu Scobai, campionul de raliuri de la "Dacia"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După 41 de ani de activitate în Uzina de la Mioveni, argeşenaul poate ieşi la pensie mândru că a obţinut 14 titluri de campion şi a demarat proiecte pe care le-a dus la bun sfârşit.

Născut pe plaiuri braşovene, Ovidiu Scobai a trăit o adolescenţă în care muzica, atletismul şi atracţia faţă de motorsport şi-au pus puternic amprenta. Tânărul de atunci şi-a dezvoltat în paralel pasiunile, ajungând să facă performanţă.


În copilărie, Obidiu Scobai a studiat pianul, în clasele primare, iar în gimnaziu vioara şi contrabasul. “Am încheiat cu chitara, ca instrument la purtător, în timp ce mă pregăteam să devin inginer şi nu... muzician”, povesteşte pilotul.


Pasionat de muzică
A urmat Liceul Sportiv, devenind vice-campion naţional la 800 m şi în paralel a studiat şi la Liceul de Muzică din Braşov, ajungând să cânte la Filarmonica din oraşul natal, la contrabas, iar apoi s-a alăturat, pentru scurtă vreme, formaţiei “Mondial”, cunoscută pentru piesele „Iubire, bibelou de porţelan” şi „Atât de fragedă”. Pasiunea pentru muzică i-a moştenit-o fiul său, canre cântă la chitară.


Ovidiu Scobai a intrat în echipa de la Uzina Dacia în 1969, pe vremea când avea doar 22 de ani, ca proaspăt absolvent de facultate. Atunci a luat parte la testele de prelansare pentru Renault 21 la Putna, în judeţul Suceava. După cum însuşi mărturiseşte, un director francez de la vremea aceea i-a inoculat „microbul” pentru curse. În 1978, pilotul a reuşit să înfiinţeze deprtamentul „Competiţii”, participarea la raliuri fiind subvenţionată prin vânzarea de kit-uri pentru modele speciale „sport-stradă”, comercializate şi în afara României.


De-a lungul carierei de pilot, Ovidiu Scobai a reuşit să adune în palmaresul său 14 titluri individuale depilot şi co-pilot. Şirul victoriilor obţinute cu echipa de „Competiţii” de la Dacia, pe care a acoordonat-o din 1978 până în 1992, l-a pierdut însă.


Primul titlu, câştigat cu maşina proprie

Primul titlu câştigat a fost în 1972 cu maşina proprie, la viteză în coastă, dar anul de graţie a fost 1985, când a obţinut titlul de vice-campion mondial, la concurenţă directă cu Skoda. Toate aceste rezultate le-a obţinut prin pasiune, spirit de echipă, puterea de a-şi asuma riscuri şi ambiţia de care a dat dovadă.


„Toate rezultatele automobilistice internaţionale au constituit momente de maxim, mai ales că au fost clădite pe rezultate naţionale. Două zeci de ani de competiţii auto mi-au adus foarte multe momente frumoase şi nu numai. Printre maşinile care îmi plac, chiar dacă trebuie să exclud Dacia, rămân in interiorul alianţei Renault – Nissan. Conduc un Nissan Primera”, mărturiseşte Ovidiu Scobai. 


Pilotul de curse a transmis pasiunea sa mai departe tinerilor care i-au fost aproape de-a lungul timpului, unii dintre ei devenind copiloţi de succes. Pasiunea sa pentru muzică l-a ghidat spre performanţă. „Eu cred că tot ceea ce faci în viaţă trebuie să încerci să se apropie de artă”, este de părere Scobai.


Pilotul de la Dacia a obţinut ultimul titlu de campion în 1992, când s-a retras din motorsport către problemele uzinei, lucrând la dezvoltarea modelului Dacia Nova şi înfiinţând central CESAR. Luna aceasta, după 41 de ani de activitate, Ovidiu Scobai va ieşi la pensie din cadrul Direcţiei Fiabilitate şi Incidentologie, urmând să-şi dedice restul vieţii familiei şi călătoriilor.

Profil
Născut:
14 noiembrie 1946, Braşov
Studii: Facultatea de Electrotehnică de la Bucureşti, 1969
Experienţă profesională: A lucrat 41 de ani la Uzina Dacia şi este multiplu campion de raliuri
Familie: Căsătorit cu Olga Scobai. Au împreună un fiu, Ovidiu Scobai jr., care este profesor de sport, fost component al lotului naţional de baschet.


Ce-i place:
“Îmi plac foarte mult muzica clasică şi cea uşoară. În timpul liber îmi place să călătoresc atât în ţară, cât şi în străinătate, să vizitez locuri noi. Pasiunea mea este sportul, în general, dar în special comperiţiile şi automobilismul”, spune campionul de raliu.
Ce nu-i place:
„Tarele umane ne însoţesc pe toţi, sunt nedorite. Şi totuşi a trebuit să fac faţă cu înţelegere, în contextul vieţii sociale, de dragul toleranţei între semeni”, este de părere Ovidiu Scobai.


Întrebări şi răspunsuri:
Ce a însemnat pentru dumneavoastră activitatea la Dacia şi cum vă simţiţi acum, în prag de pensionare?

Dacia, la Mioveni, în 1969, când am absolvit eu Facultatea de Electrotehnică din Bucureşti, a fost o reală provocare. La momentul respectiv, a fost şi o soluţie pentru locuinţă, căci socrii mei, regretatul preot paroh Constantin Frânculescu şi soţia locuiau în Mioveni.Pas cu pas, mi-am împlinit visul şi acum mă simt mulţumit şi pregătit să fac faţă unei noi provocări: viaţa de pensionar!


Vă mai amintiţi momentul când aţi condus prima dată o maşină?Ce aţi simţit?

În 1970, la un an de la angajarea la Dacia, am obţinut carnetul de conducere.  A fost un sentiment foarte frumos, o senzaţie plăcută atunci când mă urcam la volan, care, o dată cu trecerea timpului, s-a transformat într-o pasiune. Mai târziu mi-am completat permisul cu toate gradele.

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite