Limitatoarele de viteză, o investiţie scumpă şi fără utilitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

 Zăpada căzută în cantităţi mari anul acesta face gaură la bugerul local al Piteştiului, pentru că limitatoarele de viteză vor trebui reinstalate odată ce vremea o va permite.

Scopul montării bucăţilor de plastic pe majoritatea străzilor din Piteşti este tocmai acela de a-i mai face pe şoferi să calce mai uşor pedala de acceleraţie. Oricum, Argeşul este judeţul cu cei mai mulţi vitezomani, conform datelor furnizate de Inspectoratul Judeţean de Poliţie Argeş.


Un metru de limitator, costă cât o pensie

Străzile din Piteşti au fost înţesate cu limitatoare de viteză. Majoritatea au apărut în 2009 şi au fost amplasate la cererea cetăţenilor, în zonele sugerate e Poliţia Rutieră ca fiind riscante sau în preajma şcolilor şi zonelor aglomerate. Totul pentru a-i detremina pe şoferi să meargă mai încet. Unii sunt emervaţi de atâtea limitatoare, alţii le consideră foarte utile. Cert este că este costă foarte mult, un metru de asemena material ajungând la 400 de lei, la care se adaugă şi manopera şi montajul. „Înţeleg că mulţi şoferi merg ca nebunii cu maşina şi îi pun în pericol pe oameni, dar parcă sunt prea multe peste tot. Sunt enervante!”, spune Corina, o şoferiţă de 32 de ani, din Piteşti. Pietonii nu sunt deloc deranjaţi de ele, mai ales în zonele unde şoferii uită să încetinească la trecerile de pietoni. „Aici, în Prundu, au făcut treabă bună cu limitatoarele, pentru că vin unii de pe autostradă drept şi uită că au intrat în oraş. Nu mai opresc deloc la trecere şi e o zonă aglomerată oricum”, spune Emilia Radu, de 54 de ani.


Se uzează şi vara şi iarna

Chiar dacă unii le consideră utile, limitatoarele sunt foarte costisitoare pentru bugetul local al Piteştiului. Viceprimarul Cornel Ionică, cel care este şi şeful Comisiei de Circulaţie a Consiliului Local Piteşti, recunoaşte costurile enrome cu aceste limitatoare, care, în final nu-şi prea scot pârleală.

„Cu banii pentru ele fac trei străzi. Vom reconsidera multe dintre locaţiile unde avem asemenea limitatoare instalate şi nu le vom mai pune”, spune viceprimarul. În plus, tot el recunoaşte că aceste denivelări se uzează atât vara, de la căldură, îngropându-se în asfalt, cât şi iarna, când sunt smulse de către plugurile pentru deszăpezire şi afectate puternic şi de sare şi materialele antiderapante. „Acum, 90% dintre ele sunt distruse şi ne gândim serios să scoatem de tot aceste denivelări din anumite zone. Spre exemplu, pe Armand Călinescu, oamenii spun că maşinile fac zgomot prea rău nopatea când trec peste ele şi când frânează. Ne-au cerut să le scoatem.”, spune Cornel Ionică.


Se pare că mult mai rezistente sunt limitatoarele rotunde, înfipte în asfalt. Se distrug mai greu, nu sunt smulse prea repede nici la deszăpezire şi sunt şi mai ieftine. O spune tot şeful Comisiei Rutiere a CL Piteşti, ea care decide unde se amplasează limitatoare de viteză, după ce consultă Poliţia Rutieră.



 Un metru de limitator costă 400 de lei, cam cât pensia multor piteşteni. O stradă precum Bulevardul petrochimiştilor are cam zece metri lăţime şi pe ea sunt instalate cinci limitatoate pe ambele sensuri, adică vreo 50 de metri de limitatoare. Costul minim al acestor limitatoare, aproape total distruse după deszăpeziri, este de 200 de milioane lei vechi, fără costuri de instalare. Numai pe o stradă!


Piteşti

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite