Neamţ: Sute de pietreni cad victime promoţiilor-fantomă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Neamţ: Sute de pietreni cad victime promoţiilor-fantomă
Neamţ: Sute de pietreni cad victime promoţiilor-fantomă

Nouă firme au fost sancţionate de Protecţia Consumatorului pentru că induc în eroare cumpărătorii.

Patronii firmelor care comercializează articole vestimentare încearcă tot felul de metode pentru a-i determina pe nemţeni să le treacă pragul magazinelor.Aceştia îşi pun speranţa în afişele cu reduceri şi promoţii, cu care au tapetat geamurile magazinelor chiar şi în extrasezon.

Comisarii Protecţiei Consumatoului au amendat în prima săptămână a lunii septembrie nouă  astfel de patroni, care atrag pietrenii în magazine pe baza unor promoţii depăşite de mai bine de o lună.

Reduceri doar pe afiş
„Lichidare de stoc“, „preţuri promoţionale“ sau „ofertă limitată“. Oricât de tentant ar suna anunţul, de multe ori acesta este valabil numai până la intrarea în magazin. „Eu nu ştiu unde este reducerea de preţ dacă plătesc tot cât scrie pe etichetă. Mi s-a întâmplat să iau o pereche de pantaloni tocmai în ideea că voi plăti mai puţin. Abia  când am achitat mi-a explicat vânzătoarea că reducerile se terminaseră“, a povestit Daniela Diaconu. Magazinele din centrul urbei nu se conformează perioadelor legale de soldare. Deşi perioada de reduceri estivale s-a terminat la finalul lunii august, comisarii Protecţiei Consumatorului au descoperit în această lună că nu toţi comercianţii cunosc legea.

Şapte patroni de magazine cu articole vestimentare au scos din visterie peste 20.000 de lei pentru că păcăleau clienţii. Pentru alţi doi comercianţi comisarii au decis să retragă  de la vânzare produse în valoare de aproximativ 50.000 de lei.
Pietrenii care vor să profite de reducerile de preţ trebuie să verifice de două ori şi să plătească o dată. Comisarii Protecţiei Consumatorului atrag atenţia că  multe dintre ofertele afişate de anumite unităţi nici nu există.

„Cumpărătorii trebuie să fie atenţi şi la promoţiile de genul «cumperi două produse la preţ de unul». În aceste situaţii, cei care se grăbesc să scoată bani din buzunar ar fi bine să facă un calcul pentru a se asigura că în preţul afişat intră de fapt ambele produse“, a declarat Cristian Liciu, directorul Comisariatului pentru Protecţia Consumatorului Neamţ.

„Comercianţii lucrează cu psihicul oamenilor“
Psihologii au explicaţia pentru febra cumpărăturilor atunci când apar reducerile. „Comercianţii nu lucrează neapărat cu necesitatea oamenilor, ci cu psihicul lor. Noi credem că facem o afacere bună dacă achiziţionăm un produs la reducere, chiar dacă nu-l folosim. Trebuie să ne amintim că niciun comerciant nu-şi permite să piardă. Iar dacă reducerea este consistentă, înseamnă că produsul  valorează jumătate din preţul afişat“, Violeta Stoicanu, psiholog.

Piatra Neamţ



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite