Reţeta Primăriei Piatra Neamț de tocat banii UE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Edilii pietreni au cheltuit 1,7 milioane de lei de la Uniunea Europeană pentru un proiect online care nu funcţionează. Cei care au încercat să acceseze serviciile oferite pe site-ul Primăriei s-au lăsat păgubaşi din cauza erorilor de programare.

1,7 milioane fonduri europene nerambursabile s-au cheltuit pentru o pagină de internet modernă, teoretic interactivă. Pietrenii spun însă că site-ul nu funcţionează cum trebuie de mult timp. Reprezentanţii municipalităţii şi ai firmei care se ocupă de administrarea lui îi contrazic.
Mai exact, este vorba despre rubrica „Servicii online“, adăugată de două luni. Nici programările pentru audienţe, nici forumul nu conţin niciun mesaj. O scuză expirată este afişată pe o bandă roşie: „Perioadă experimentală şapte zile“. Dar aceasta nu este singurul mesaj de eroare primit de cei care au încercat să acceseze opţiunile.

Mihai Cristian Mureşan (26 de ani), operator PC, nu a reuşit să se înscrie online în audienţă. „Trebuia să aleg obligatoriu o «Categorie problemă», dar butonul «Selectează» nu funcţiona“, a precizat Mihai Mureşan.
În replică, Vlad Tudor, de la Serviciul Comunicare al Primăriei, a dat vina pe o legătură. „Programarea în audienţă nu a mers patru zile pentru că nu a funcţionat link-ul. În acest timp s-au făcut verificări ale parametrilor de funcţionare“, a declarat Vlad Tudor. De modernizarea site-ului www.primariapn.ro s-a ocupat o firmă din Bucureşti, ai cărei şefi sunt convinşi că defecţiunile au durat „câteva momente“.

Teoretic, din luna mai, pietrenii pot folosi internetul pentru a-şi programa cununiile civile, pentru a intra la audienţe sau pot accesa un forum menit dezbaterilor publice. Cu toate acestea, după aproape trei luni, forumul nu are niciun conţinut, iar atunci când este accesat apare şi explicaţia: „Perioadă experimentală şapte zile“. Mai mult, la serviciul „Programare audienţă“ nu exista până pe 25 iulie nicio rezervare.

Deşi am încercat în mai multe rânduri să ne înscriem, pagina dădea mai multe erori, iar solicitarea noastră apărea ca invalidă.
Oficialii din Primărie, care au semnat un contract de peste 2 milioane de lei din fonduri europene cu firma Romsys SRL Bucureşti, au oferit explicaţii în loc de soluţii. „Programarea în audienţă nu a mers patru zile, pentru că nu a funcţionat link-ul. În acest timp s-au făcut verificări ale parametrilor de funcţionare“, a declarat Vlad Tudor de la Serviciul Comunicare şi Management Integrat al Primăriei.

Au remediat problema în câteva minute

Reprezentanţii firmei care au oferit platforma pentru serviciile online au oferit o cu totul altă explicaţie, iar în timp ce semnalam erorile paginii de internet acestea au fost remediate.
„Astăzi (n.r. 25 iulie) s-a făcut un update la baza de date şi am resetat serverul, din care cauză aplicaţia nu a funcţionat pentru câteva momente“, a declarat, iniţial, Daniela Sorescu, conducător de proiect de la firma Romsys SRL Bucureşti.

Aceasta şi-a schimbat declaraţia când a aflat că şi cu câteva zile înainte existau aceleaşi probleme. Cu toate acestea, reprezentanta firmei nu a putut găsi o explicaţie pentru faptul că nu există nicio programare în audienţă sau vreo problemă cetăţenească sesizată pentru dezbatere pe forum.

„Este posibil ca persoanele să nu fie interesate să se înscrie în audienţe sau să semnaleze probleme“, a mai fost de părere Daniela Sorescu.

Licitaţie cu încălcarea legislaţiei

Singurul serviciu accesibil online este cel pentru înregistrarea cererilor de căsătorie „În total, au fost făcute 127 de rezervări pentru căsătorie prin intermediul serviciului online de pe pagina de internet a Primăriei“, a declara Vlad Tudor.
Proiectul prin care au fost înfiinţate aceste servicii online are o istorie controversată. Intitulat stufos şi pompos „Implementarea la nivelul municipiului Piatra Neamţ a unui sistem TIC, în scopul asigurării interoperabilităţii la nivel organizaţional, semantic şi tehnic, cu impact asupra eficientizării activităţii interne a instituţiei şi furnizării de servicii publice online către cetăţeni şi mediul de afaceri“, el are o valoare totală de 2 milioane de lei, din care aproape 1,7 milioane de lei sunt fonduri europene nerambursabile.

Prima licitaţie pentru desemnarea firmei care să transpună în practică proiectul al fost anulată de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, la 30 iulie anul trecut, după ce două firme au contestat licitaţia. „A fost un aranjament, o licitaţie aranjată în favoarea unei firme. Nu e singura de acest fel din ţară şi mă întreb de ce procurorii nu au făcut nimic“, a declarat Dumitru Ştefan, asociat şi administrator al firmei Advanced Technology Systems SRL Târgovişte, care a contestat selecţia.

Procedura a fost reluată şi Primăria a anunţat, pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, la 19 noiembrie 2010, că a atribuit contractul singurului ofertant pe care l-a avut de data aceasta, respectiv Romsys SRL Bucureşti. Unicul asociat al acesteia este o societate cu răspundere limitată, New Frontier SRL. Din 2007 de când depune bilanţ la Ministerul Finanţelor, New Frontier SRL a raportat pierderi în fiecare an.
Pe lângă această primă finanţare, Primăria Piatra Neamţ mai are în derulare alte două proiecte estimate la 9 milioane de lei din care cea mai mare parte a sumei este acoperită din fonduri nerambursabile.

Piatra Neamţ



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite