Renunţă la daune din cauza birocraţiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Deşi îşi rup maşinile prin gropile oraşului, şoferii cer foarte rar daune
Deşi îşi rup maşinile prin gropile oraşului, şoferii cer foarte rar daune

Nici ideea de a deschide un proces împotriva autorităţilor care nu le asigură drumuri decente nu le surâde şoferilor, fiindcă o acţiune în instanţă poate dura şi doi ani.

Deşi sute de conducători auto au ajuns în ultima lună la service-urile auto după ce maşinile lor au suferit din cauza gropilor din oraş, niciun nemţean nu s-a adresat instanţei de judecată. Reprezentanţii legii spun că o documentaţie bine pusă la punct care ajunge pe masa unui judecător are şanse reale de reuşită. Nimeni nu poate garanta însă timpul în care dosarul va fi analizat. „În momentul în care un conducător auto are de suferit de pe urma gropilor din carosabil trebuie să urmeze nişte paşi obligatorii: o fotografie concludentă, un proces verbal al Poliţiei, martori care să susţină probele, apoi o expertiză a unui service autorizat. Cei mai buni martori în această situaţie sunt inspectorii OPC“, a spus avocatul Octavian Mancaş.

Şoferii s-au resemnat
Pietrenii trecuţi printr-un astfel de incident sunt de altă părere. „Am păţit-o pe strada Dărmăneşti. Am dat cu roata într-o groapă şi am rămas fără jantă. Am sunat avocatul după ce mi-am schimbat singur roata să pot pleca şi mi-a zis că nu pot face nimic dacă nu am un proces verbal de constatare de la Poliţie“, a spus supărat unul dintre şoferii care au avut de suferit din cauza şanţurilor de pe străzile municipiului. Criticile şoferilor nu se opresc aici.

Taxe plătite în zadar
Conducătorii auto sunt nemulţumiţi că plătesc taxe pe maşini şi drum fără a li se asigura condiţii normale pe şosele. „În fiecare an plătesc cel puţin 1.700 de lei la stat pentru că am maşină. Asigurarea, impozitul şi taxa de drum. Nu se poate ca în aceste condiţii drumurile noastre să devină tot mai proaste de la an la an. Sunt un pericol pentru noi toţi”, a spus Andrei Farcaşa. În schimb, reprezentanţii firmelor de asigurări susţin că niciun şofer nu are şanse reale de reuşită într-un eventual proces împotriva statului. „Reprezentanţii autorităţilor legale se folosesc de o prevedere a Codului rutier care spune că şoferul «este obligat să adapteze viteza la condiţiile de carosabil»“, a spus Radu Cismaş, angajat al unei firme de asigurări.

Piatra Neamţ



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite