Neamţul are cel mai fisurat drum din ţară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

120.000 de metri pătraţi de carosabil sunt degradaţi. Cele mai multe gropi din asfalt apărute după topirea zăpezii au fost acoperite, dar fisurile şi denivelările fac traficul auto dificil.

O porţiune din drumul european DN2 - E 85 de pe teritoriul judeţului Neamţ este cel mai degradat sector de acest gen din toată ţara, potrivit unei statistici întocmite de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADN). Directorul de întreţinere CNADN, Florin Dascălu, susţine că cel mai prost drum european este pe porţiunea dintre kilometrii 318 şi 328, adică de la limita cu judeţul Bacău, în localitatea Secuienii Noi, spre Roman. Pe un tronson de 10 kilometri, CNADN a estimat că aproximativ 120.000 de metri pătraţi de carosabil sunt degradaţi. „Între benzinăria dinainte de localitatea Horia şi sensul giratoriu de la intrarea în Roman s-a dezvoltat o întreagă reţea de fisuri, care, dacă nu va fi remediată, anul viitor va produce degradări imense“, a precizat ing. Viorel Scutaru, directorul Regionalei Iaşi a CNADN.

Fisuri şi denivelări

De asemenea, după Săbăoani, drumul european poate fi asemuit cel mult cu un drum naţional, şi acesta cu probleme majore. Denivelări longitudinale, asemănătoare unor hogaşuri săpate de roţile maşinilor de tonaj pe caniculă, continuă să brăzdeze drumul european, mai ales pe teritoriul localităţilor Nisiporeşti şi Barticeşti.

„De la Casa de Apă, drumul european nu a fost reabilitat. Aici fenomenele de burduşire şi măcinare a asfaltului sub efectul îngheţului sunt mult mai ample“, a declarat directorul Scutaru. Lucrările au fost terminate în 2001, până la Casa de Apă, de către firma israeliană Roichman Bros şi, în 2004, de la Casa de Apă spre Suceava, de SMB Spedition Bacău. Lucrările au avut garanţie doi ani, după care drumul a rămas în întreţinerea reprezentanţei judeţene a CNADN.

„Este nevoie de bani“

Un alt drum cu probleme majore este drumul naţional DN15, care tranzitează judeţul dinspre Bacău, prin Piatra Neamţ şi Bicaz. Pe unele porţiuni acesta e surpat, iar şoferii sunt nevoiţi să reducă viteza şi să circule pe o singură bandă pentru ambele sensuri.

O astfel de surpare se află la intrarea în Bicaz. După cum a mai precizat şeful Regionalei Iaşi a CNADN, există un studiu de fezabilitate pentru reabilitarea întregului DN 15 între Poiana Teiului şi Piatra Neamţ, dar pentru demararea lucrărilor este nevoie de bani.

„Şi noi vedem că drumurile cad şi că au nevoie de lucrări ample de întreţinere şi de modernizare, dar nu putem face mai mult decât ne permit fondurile alocate“, a încheiat Viorel Scutaru.

Piatra Neamţ



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite