Neamţ: Microbuzele din Piatra, contestate de ecologişti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O asociaţie din Mediaş susţine că maşinile de tip maxi-taxi poluează oraşul şi că sondajul făcut de Urbtrans este eronat. Autorităţile pietrene spun că acest tip de călătorie nu poate fi eliminat din programul local de transport public.

Pietrenii au spus, în urma unui sondaj realizat de Urbtrans, că preferă călătoria cu microbuzul în locul celei cu troleul sau autobuzul. Motivele au fost rapiditatea acestui mijloc de călătorie şi condiţiile de transport mai bune. Rezultatele sondajului au fost contestate de Asociaţia TRANSIRA din Mediaş,  care militează pentru folosirea mijloacelor ecologice, gen  troleibuzul. Reprezentanţii Asociaţiei spun că autorităţile din oraş  încurajează transportul cu microbuze, poluant şi tot mai puţin practicat în ţările Uniunii Europene.

O grabă ciudată

În plus, aceştia au spus că sondajul a fost realizat neprofesionist. „Graba cu care se propune modificarea traseelor de microbuz, suplimentarea numărului acestora, ne fac să protestăm public împotriva acestei decizii. Microbuzele piratează traseele de autobuz şi troleibuz existente“, a spus inginerul Silviu Sîntea, preşedintele TRANSIRA. El dă ca exemplu municipiile Cluj Napoca, Timişoara, Alba Iulia, Sibiu, Oradea, Baia Mare şi Ploieşti unde nu există microbuze în oraş. Vizată de criticile venite tocmai din judeţul Sibiu, conducerea Urbtrans se apără spunând că cerinţele călătorilor impun şi utilizarea microbuzelor în paralel cu troleibuzele.

„Sondajul a fost efectuat pe teren şi am chestionat 1.200 de persoane, de diferite categorii de vârstă. Preferinţa pentru microbuze se manifestă îndeosebi la călătorii activi, în timp ce vârstnicii apreciază mai mult transportul cu troleibuzul“, a spus Ioan Cucoreanu, directorul Urbtrans. Deşi recunoaşte problemele transportului cu trolee, el spune că dezvoltarea acestuia ţine de posibilităţile limitate de investiţii ale autorităţilor locale.

Vechituri de 16 ani

„Liniile trebuie modernizate, sunt vechi de 16 ani şi sunt uzate, la fel troleele, care sunt vechi de două decenii. În schimb, am impus ca microbuzele maxi-taxi să aibă motorizare euro 5. Pentru oraşul nostru microbuzele au avantajul că pot ajunge şi în cartiere unde nu e linie de troleu“, a completat şeful Urbtrans.

Reprezentanţii societăţii „Troleibuzul“ spun că se discută despre un proiect de extindere a reţelei spre comuna Gârcina şi Sala Sporturilor şi prelungirea transportului electric până în Roznov.

Piatra Neamţ



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite