Neamţ: Liber la angajări în primăriile din judeţ

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un act emis recent de Guvern le dă posibilitatea edililor să dubleze numărul personalului din aparatul administrativ. Cei mai mulţi dintre edilii nemţeni spun că au nevoie de personal în plus, dar că nu-şi pot permite să scoată posturi la concurs din cauza lipsei fondurilor.

Primăriile din judeţul Neamţ ar trebui să angajeze sute de oameni în plus, conform algoritmului stabilit printr-un act guvernamental emis recent.

Este vorba despre Ordonanţa 63 din 2010, care are în vedere măsuri de reducere a cheltuielilor în primării. „Se vorbeşte de reducere, dar, de fapt, s-a creat posibilitatea angajării a mii de oameni la nivel naţional, cu toate că ni s-a luat 25% din buget“, a declarat Ion Rotaru, primarul comunei Alexandru cel Bun. După cum precizează edilul, instituţia pe care o conduce ar trebui să aibă 32 de salariaţi, dublu faţă de numărul angajaţilor actuali. 

Vrea să angajeze perceptor

Ion Rotaru crede că această ordonanţă îi permite să nu mai ţină cont de blocarea posturilor din administraţie. „Noul act normativ este mai puternic decât cel care bloca posturile şi, în consecinţă, vom angaja un arhitect şi doi şoferi pentru microbuzele şcolare. În viitor vom angaja şi un perceptor, care să bată din poartă în poartă şi să încaseze taxele de la oameni“, a explicat edilul din Alexandru cel Bun.

Primăria Piatra Neamţ are 438 de angajaţi şi, conform calculelor guvernamentale, ar trebui să plătească salarii pentru 733 de oameni. „Avem un total de 438 de angajaţi, dintre care 256 în Primărie, 129 la Poliţia Comunitară şi 53 de cadre medicale“, a precizat Radu Tudor, purtător de cuvânt al Primăriei Piatra Neamţ.

În cea mai mare comună din judeţ, Săbăoani, la Primărie ar trebui să mai fie angajaţi 29 de oameni, dar posibilităţile financiare limitează drastic perspectivele.

„Avem în acest moment 38 de angajaţi, iar ordonanţa ne calculează 67. Dacă posturile vor fi deblocate, vom angaja încă doi-trei poliţişti comunitari, trei persoane pentru Serviciul de Evidenţă Informatizată a Persoanei şi încă doi specialişti în fonduri nerambursabile“, a declarat Valeria Dascălu, primarul comunei Săbăoani.

Salarii mici, personal mare

Conform acesteia, nevoile de personal sunt mai mari, dar nu pot fi acoperite salariile.

La Borleşti, în Primărie sunt salariate 32 de persoane. „Ordonanţa zice că avem nevoie de 43 de angajaţi. Nu putem asigura atâtea salarii, dar ne-ar trebui un electrician, că plătim mult pentru firma care întreţine iluminatul public, şi un jurist“, a precizat primarul Gheorghe Olteanu.

Piatra Neamţ



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite