Neamţ: Îşi înmatriculează maşinile la foc automat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şoferii nemţeni stau la coadă pentru a-şi înmatricula maşinile înainte de 1 ianuarie 2011
Şoferii nemţeni stau la coadă pentru a-şi înmatricula maşinile înainte de 1 ianuarie 2011

În ultima perioadă s-a dublat numărul cererilor, iar peste 80% din solicitări sunt pentru autoturismele second-hand aduse din străinătate.

Cozile la Serviciul Public Comunitar de Permise şi Înmatriculări Auto au devenit o obişnuinţă în ultimele zile. Motivul este posibila majorare a taxei de poluare de la 1 ianuarie 2011.

„Am o maşină de vânzare pe care o dau cu 2.000 de euro. Dacă taxa va creşte, cel care vrea să o cumpere o să trebuiască să plătească încă pe atât, aşa că va fi şi mai greu să «o mărit»“, spune Mihai Nistor, un nemţean grăbit să-şi depună actele pentru înmatricularea maşinii de producţie germană.

„Ritmul cererilor de înmatriculare s-a dublat“

Ca el sunt peste 80% din solicitanţii care vin în aceste zile să plătească taxa de primă înmatriculare. „Ritmul cererilor s-a dublat în ultima lună. De la 60-70 de cereri pe zi, acum media este de 110-120 de solicitări. Marea majoritate vin să-şi înmatriculeze maşini vechi, de producţie străină“, a spus comisarul-şef  Ioan Simionel.

Maşinile pentru care se solicită cel mai des înmatricularea sunt cele din marca Volkswagen, Opel, BMW şi Ford, cu o capacitate cilindrică sub 2.000 de centimetri cubi şi cu o vechime de 10-12 ani. Interesul major pe final de an pentru înregistrarea maşinilor second-hand vine şi din zona persoanelor care se ocupă de comerţul auto.

„Prin târgurile de maşini cam bate vântul în perioada asta. Cred că şi-au făcut nişte calcule geambaşii de maşini şi or să le vândă la anul gata înmatriculate, cu un preţ în care să includă şi taxa deja plătită“, e de părere studentul Vasile Dimitriu.

„Decât o rablă, mai bine o maşină nouă“

Nemţenii care mai sunt interesaţi să-şi achiziţioneze o maşină deja folosită cred că o eventuală majorare a taxei de primă înmatriculare îi va descuraja definitiv să apeleze la varianta second-hand. „Decât să dau 3.000-3.500 de euro pe o rablă, mai bine dau avans la bancă şi îmi iau în rate o maşină nouă românească. Zic că este mai convenabil aşa pentru că şi la maşina second mai trebuie plătite taxele la Fisc, plus asigurarea“, a completat Vasile Dimitriu.

Piatra Neamţ



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite